تیک تاک داده های حساس کاربران آمریکایی را به داخل آمریکا انتقال داد - تکفارس 
تیک تاک داده های حساس کاربران آمریکایی را به داخل آمریکا انتقال داد - تکفارس 
تیک تاک داده های حساس کاربران آمریکایی را به داخل آمریکا انتقال داد - تکفارس 

تیک تاک داده های حساس کاربران آمریکایی را به داخل آمریکا انتقال داد

افشین نوری
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 17:45
TikTok Notes

تیک تاک اعلام کرده است که با موفقیت توانسته بخش بزرگی از داده‌های حساس کاربران آمریکایی را در داخل این کشور ذخیره کند و همچنان به این سیاست خود ادامه خواهد داد.

شرکت چینی ByteDance که مالک تیک تاک است اکنون توانسته بخش بزرگی از داده‌های کاربران آمریکایی را در یک دیتاسنتر بزرگ در ایالت ویرجینیا آمریکا ذخیره کند و حالا طبق توافقی که با شرکت Oracle امضا کرده است قصد دارد کل ترافیک امریکا را به فضای ابری این شرکت منتقل کند.

تیک تاک گفته است:

امروز ۱۰۰ درصد ترافیک آمریکا در حال انتقال به زیرساخت ابری Oracle است و ما همچنان از دیتاسنترهای آمریکا و سنگاپور برای پشتیبانی از این داده‌ها استفاده می‌کنیم. ما در تلاش هستیم تا تمام داده‌های حساس کاربران آمریکایی را به داخل این کشور منتقل کنیم‌ تا در سرویس‌های ابری Oracle ذخیره شوند.

تیک تاک تاکنون با انتقادات جدی از سوی مقامات آمریکایی مواجه بوده است و قانون‌گذاری آمریکایی سعی کرده‌اند تا ByteDance را مجبور به انتقال داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک به داخل آمریکا کند تا از این طریق احتمال دسترسی دولت چین به این اطلاعات را کاهش دهند. به‌تازگی وب‌سایت BuzzFeed News گزارش داده است که کارمندان چینی این شرکت از سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی داشته‌اند.

این وب‌سایت در گزارش خود‌ گفته لست که ظاهرا فقط اطلاعات مربوط به تاریخ تولد و شماره تلفن آمریکایی‌ها به سرویس‌های Oracle منتقل خواهند شد و بقیه داده‌ها مثل علایق آمریکایی‌ها همچنان تحت نظارت ByteDance خواهند بود.

حالا باید منتظر ماند و‌ دید واکنش مقامات آمریکایی به این‌ گزارش چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید