تیک تاک از طرف FCC به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شد - تکفارس 
تیک تاک از طرف FCC به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شد - تکفارس 

تیک تاک از طرف FCC به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شد

مهدی حلوائی
۸ تیر ۱۴۰۱ - 16:11
تیک تاک

در حالی که حدود ۱۰ روز پیش تیک تاک اعلام کرد که قصد دارد تا از اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی محافظت کند حالا برندن کار (Brenden Carr)، افسر کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، در ایمیلی از مدیران عامل شرکت‌های اپل و گوگل درخواست کرده تا این اپلیکیشن را از فروشگاه‌های خود حذف کرده و تا تاریخ ۱۷ تیر نسبت به دلیل وجود آن در فروشگاه‌های خود توضیحاتی را ارائه دهند.

به‌گفته‌ی برندن کار، گزارش‌های جدید و همچنین ۸۰ فایل صوتی افشاشده از جلسات مدیران تیک تاک نشان می‌دهند که اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی توسط تیک تاک در اختیار بایت‌دنس (ByteDance)، شرکت مادر تیک تاک، قرار می‌گیرد. این در حالی است که یکی از اعضای بخش امنیت تیک تاک نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که چین به تمامی اطلاعات شخصی کاربران این پلتفرم دسترسی دارد.

تیک تاک

تیک تاک پس از منتشرشدن گزارش‌های یادشده اعلام کرد که تمام ترافیک کاربران آمریکایی به زیرساخت‌های ابری Oracle انتقال داده شده که تنها در کشور آمریکا قابل دسترسی است. با این وجود، گزارش‌های مختلف نشان داده‌اند که این اپلیکیشن امکان دورزدن سیستم‌های امنیتی اندروید و آ‌ی او اس برای دسترسی به اطلاعات کاربران را دارد.

برندن کار حالا تیک تاک را به عنوان خطری برای امنیت ملی آمریکا شناخته و خواستار حذف آن از اپ استور و گوگلی پلی استور شده است. به‌گفته‌ی او، این اپلیکیشن به اطلاعاتی مانند تاریخچه‌ی جست‌وجوها، اطلاعات بایومتریک، پیش‌نویس‌ها و تمامی فایل‌های نوشتاری، صوتی و تصویری موجود در گوشی‌های کاربران دسترسی دارد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید