ممنوعیت تیک تاک در مونتانا توسط گروهی به نمایندگی از ۱۸ ایالت آمریکا حمایت می شود - تکفارس 
ممنوعیت تیک تاک در مونتانا توسط گروهی به نمایندگی از ۱۸ ایالت آمریکا حمایت می شود - تکفارس 
ممنوعیت تیک تاک در مونتانا توسط گروهی به نمایندگی از ۱۸ ایالت آمریکا حمایت می شود - تکفارس 

ممنوعیت تیک تاک در مونتانا توسط گروهی به نمایندگی از ۱۸ ایالت آمریکا حمایت می شود

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 10:11
تیک تاک

به نظر می‌رسد ایالت مونتانا در مقابله با تیک تاک تنها نیست، بطوریکه روز دوشنبه گروهی متشکل از ۱۸ دادستان کل ایالتی اعلام کردند که از تلاش‌های مونتانا برای ممنوعیت تیک تاک حمایت می‌کنند.

به گزارش رویترز، این ایالت‌ها به رهبری ویرجینیا شامل جورجیا، آلاسکا، یوتا، ایندیانا، نبراسکا، آیووا، کنتاکی و داکوتای جنوبی می‌شوند و تنسی نیز یکی از این ایالت‌ها است.

پس از ممنوعیت تیک تاک در ماه می امسال در مونتانا، پنج خالق محتوای تیک تاک از مقامات این ایالت شکایت کردند و گفتند که این ممنوعیت تیک تاک ناقض متمم اول قانون اساسی است. خود تیک تاک نیز ممنوعیت در مونتانا را از نظر قانونی دنبال می‌کند.

حالا ۱۸ دادستان کل ایالتی گفته‌اند که شکایت‌های تیک تاک و خالقان محتوHی آن باید توسط قاضی رد شود چراکه تیک تاک با اقدامات فریبنده، کاربران را مجبور می‌کند تا اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند و به راحتی آن را در دسترس حزب کمونیست چین قرار دهند.

طبق یک گزارش جدید، نیویورک نیز به‌تازگی تصمیم گرفته استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌هایی که توسط کارمندان این شهر استفاده می‌شود ممنوع کند. رئیس مرکز امنیت سایبری نیویورک گفته است که تیک تاک یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر است.

طبق این گزارش، کارمندان شهر نیویورک دیگر حق استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را روی دستگاه‌ها ندارند و حتی اجازه دسترسی به وب سایت تیک تاک را هم ندارند. ایالت نیویورک قبلا استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده بود، اما برخی از کارمندان همچنان می‌توانستند از آن برای بازاریابی استفاده کنند.

سخنگوی نیویورک گفته است: «هرچند شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط بین شهروندان عالی هستند، اما ما باید مطمئن شویم که از این پلتفرم‌ها به شیوه امن استفاده می‌شود.»

سیاست‌مداران آمریکا به دنبال تصویب قانونی هستند که می‌تواند منجر به ممنوعیت سراسری تیک تاک شود. آن‌ها نگران انتقال داده‌های شهروندان ایالات متحده به چین هستند، هرچند که بایت دنس مالک تیک تاک این اتهامات را رد کرده است.

تیک تاک از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ تا الان، با احتمال ممنوعیت در آمریکا مواجه بوده است و نگرانی‌های زیادی درباره ارتباط شرکت بایت‌دنس، مالک این پلتفرم، با دولت چین وجود دارد. دولتمردان آمریکایی معتقد هستند که این شرکت داده‌های کاربران را به چین منتقل می‌کند و می‌تواند یک تهدید امنیت ملی برای این کشور باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید