تماشا کنید: پرواز قالپاق خودروی سایبرتراک در آزادراه سن فرانسیسکو! - تکفارس 
تماشا کنید: پرواز قالپاق خودروی سایبرتراک در آزادراه سن فرانسیسکو! - تکفارس 
تماشا کنید: پرواز قالپاق خودروی سایبرتراک در آزادراه سن فرانسیسکو! - تکفارس 

تماشا کنید: پرواز قالپاق خودروی سایبرتراک در آزادراه سن فرانسیسکو!

مهدی حلوائی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:11
سایبرتراک تسلا

تسلا هنوز خودروی سایبرتراک را رسماً به بازار عرضه نکرده است اما تا به حال چندین ویدیو از این خودرو در آزادراه‌های سن فرانسیسکو منتشر شده که جدیدترین آنها، یک شگفتی دیگر را به همراه دارد. در این ویدیو، یکی از قالپاق‌های سایبرتراک در آزادراه ۱۰۱ سن فرانسیسکو از جا درآمده و در آسمان به پرواز در می‌آید.

مطالب مرتبط:

ویدیوی منتشرشده در یوتیوب، خودروی سایبرتراک را در لاین دوم پرسرعت نشان می‌دهد. در ثانیه‌ی ۱۰ این ویدیو، شما می‌توانید ببینید که قالپاق این خودرو در هوا به پرواز درآمده و پس از لحظاتی در لاین چهارم فرود می‌آید. خودروی روبروی دوربین سعی می‌کند با ترمز کردن از برخورد با قالپاق جلوگیری کند اما در نهایت از روی آن عبور می‌کند.

با توجه به نحوه‌ی جداشدن قالپاق سایبرتراک در ویدیوی زیر، نتیجه‌ی کار می‌توانست بسیار بدتر باشد چرا که نمی‌توان واکنش راننده هنگامی که جسم خارجی جلو و یا روی خودروی او فرود می‌آید را پیش‌بینی کرد. دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند جداشدن قالپاق از خودروی سایبرتراک را توضیح دهد که از میان آن‌ها می‌توان به عدم اتصال درست آن به خودرو، وجود دست‌انداز در جاده و یا حتی طراحی بد آن اشاره کرد.

بدون شک تسلا قصد ندارد در اولین روزهای عرضه‌ی سایبرتراک با خبر پرواز قالپاق‌های این خودرو روبه‌رو شود و از این رو پیش‌بینی می‌شود که مهندسین این شرکت از همین حالا رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار داده‌ باشند. در حال حاضر هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی سایبرتراک مشخص نیست اما ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه آپرریل اعلام کرده بود که این خودرو در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد. با این وجود، تسلا قبلاً هم تاریخ عرضه‌ی این خودرو را به تعویق انداخته و از این رو ممکن است که بار دیگر نیز این کار را انجام دهد.

تسلا در ماه جولای تصویری از سایبرتراک را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد این خودرو به تازگی از خط تولید خارج شده است. از این رو می‌توان مطمئن بود که کارخانه‌ی تسلا در تگزاس تولید این خودرو را متوقف نکرده است. همچنین ایلان ماسک ماه گذشته تصویری از خود پشت فرمان سایبرتراک را منتشر کرد که به آماده بودن این خودرو برای عرضه به بازار اشاره داشت. انتظار می‌رود که تاریخ عرضه‌ی این خودرو در روزهای آینده اعلام شود.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید