فاش شد: تسلا در ابتدا فقط ۱۰ دستگاه خودروی سایبرتراک عرضه خواهد کرد - تکفارس 
فاش شد: تسلا در ابتدا فقط ۱۰ دستگاه خودروی سایبرتراک عرضه خواهد کرد - تکفارس 
فاش شد: تسلا در ابتدا فقط ۱۰ دستگاه خودروی سایبرتراک عرضه خواهد کرد - تکفارس 

فاش شد: تسلا در ابتدا فقط ۱۰ دستگاه خودروی سایبرتراک عرضه خواهد کرد

افشین نوری
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 17:53
سایبرتراک

تسلا قرار است در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ (نهم آذرماه)، خودروی سایبرتراک خود را معرفی کند. این رویداد که در آستین تگزاس برگزار خواهد شد، نقطه عطف مهمی برای این شرکت خودروساز خواهد بود.

با این حال به نظر می رسد که این شرکت فقط ۱۰ دستگاه از این خودرو عرضه خواهد کرد. این خبر ممکن است باعث ناامیدی دو میلیون نفری شود که قبلا این خودرو را رزرو کردند.

البته تسلا الگوهای عرضه مشابهی در تاریخچه خود دارد. برای مثال، عرضه اولیه خودروی برقی مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ فقط شامل ۳۰ دستگاه بود که همگی در اختیار کارمندان این شرکت قرار گرفت.

بنابراین این رویکرد محافظه‌کارانه تسلا، چیز جدیدی نیست. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیرا به چالش‌های سایبرتراک اذعان کرده بود. او همچنین به سهامداران تسلا توصیه کرده است که انتظارات خود را پایین بیاورند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

سایبرتراک علاوه بر اینکه یک گام بزرگ برای تسلا است. بلکه یک چشم انداز کاملا جدید برای بازار خودروهای الکتریکی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید