دادگاه کالیفرنیا: سیستم خودران تسلا در تصادف مرگبار مدل ۳ در سال ۲۰۱۹ مقصر نبوده است - تکفارس 
دادگاه کالیفرنیا: سیستم خودران تسلا در تصادف مرگبار مدل ۳ در سال ۲۰۱۹ مقصر نبوده است - تکفارس 
دادگاه کالیفرنیا: سیستم خودران تسلا در تصادف مرگبار مدل ۳ در سال ۲۰۱۹ مقصر نبوده است - تکفارس 

دادگاه کالیفرنیا: سیستم خودران تسلا در تصادف مرگبار مدل ۳ در سال ۲۰۱۹ مقصر نبوده است

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 09:01
تسلا

دادگاه کالیفرنیا رای داده است که تسلا در تصادف مرگبار سال ۲۰۱۹ که به نظر می‌رسید سیستم خودران این شرکت مسئول آن بوده، مقصر نبوده است. به گزارش رویترز، در شکایت مطرح شده علیه تسلا ادعا شده بود که این شرکت آگاهانه خودروهایی با سیستم خودران معیوب عرضه کرده که منجر به تصادف شدیدی شد که در آن راننده مدل ۳ جان خود را از دست داد و دو نفر به شدت مجروح شدند.

طبق این شکایت، میکا لی ۳۷ ساله هنگام رانندگی با تسلا مدل ۳ در بزرگراهی خارج از لس آنجلس با سرعت ۶۵ مایل در ساعت، از جاده منحرف شد و به یک درخت برخورد کرد. لی در این تصادف جان باخت. طبق گزارش رویترز، خانواده لی و دو نفر دیگر که در این تصادف مجروح شدند، از تسلا درخواست ۴۰۰ میلیون دلار غرامت کرده بودند.

وکلای این افراد می گویند که تسلا زمانی که لی در سال ۲۰۱۹ مدل ۳ را خریداری کرد، نرم‌افزار معیوبی را عرضه کرده است. سیستم خودران تسلا هنوز در مرحله بتا است و هنوز به‌طور رسمی راه اندازی نشده است.

دادگاه در نهایت تشخیص داده که هیچ نقصی در سیستم خودران تسلا وجود نداشته است. تسلا در گذشته نیز به خاطر سیستم اتوپایلوت خود با شکایت هایی مواجه بوده است، اما این اولین موردی است که منجر به مرگ شده بود.

تسلا خود را برای عرضه سایبرتراک در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۹ آذر) آماده می‌کند. سایبرتراک هم‌اکنون در گیگافکتوری تگزاس تولید می‌شود، ابتدا در تعداد محدودی عرضه خواهد شد.

طبق داده‌های جدید، خودروی سایبرتراک تسلا بیش از ۱.۹ میلیون سفارش دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان انتشار گزارش مالی تسلا از تقاضای زیاد برای این خودرو ابراز شگفتی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سالانه ۳۷۵۰۰۰ دستگاه خودروی سایبرتراک به نظر می‌رسد که سفارشات جدید آن دارای دوره انتظار طولانی حدود پنج سال خواهند بود. از آنجائیکه مشتریان فقط ۱۰۰ دلار برای رزرو سایبرتراک پرداخت کرده‌اند ممکن است بسیاری از خریداران به خاطر دوره انتظار طولانی آن انصراف بدهند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید