تماشا کنید: ربات اپتیموس در کارخانه تسلا کار می‌کند - تکفارس 
تماشا کنید: ربات اپتیموس در کارخانه تسلا کار می‌کند - تکفارس 
تماشا کنید: ربات اپتیموس در کارخانه تسلا کار می‌کند - تکفارس 

تماشا کنید: ربات اپتیموس در کارخانه تسلا کار می‌کند

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 18:38
ربات اپتیموس

تسلا اخیرا نسل جدید ربات انسان‌نمای اپتیموس را معرفی کرد و حالا این ربات می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای مختلفی انجام دهد.

به گفته تسلا ربات انسان‌نمای اپتیموس هم‌اکنون در کارخانه این شرکت حضور دارند و به‌طور واقعی کار می‌کنند که شامل جابجا کردن اشیا و موارد دیگر می‌شود. هرچند سرعت این ربات کمی پایین است اما می‌تواند کارهای محوله را به دقت انجام دهد و هیچ خطا و اشتباهی مرتکب نمی‌شود.

قرار است تا اواحر سال ۲۰۲۴ تعداد زیادی از این ربات‌ها در کارخانه‌های مختلف تسلا به کار گرفته شوند و بعد از آن شاهد عرضه گسترده آن خواهیم بود.

در حالیکه به نظر می‌رسد ربات اپتیموس هنوز راه زیادی تا شبیه شدن واقعی به انسان دارد، اما ویدیوهای جدید حاکی از آن است که این ربات به خوبی می‌تواند کارهایی که از نظر فنی مشکل هستند را انجام دهد.

ایلان ماسک ربات اپتیموس را در رویداد AI Day تسلا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. این ربات آن موقع به سختی می‌توانست به جلو حرکت کند یا کارهای فیزیکی را انجام دهد. حالا می‌بینیم که این ربات بسیار پیشرفت کرده است و تقریبا شبیه به انسان رفتار می‌کند.

در بخش فنی به نظر می‌رسد این ربات بهبودهای خوبی پیدا کرده است که شامل کنترل موتور چرخشی، حس کردن محیط و به خاطر سپردن، آموزش هوش مصنوعی از طریق پایش انسان و دستکاری اشیاء می‌شوند.

یکی دیگر از موضوعات مهم در توسعه ربات تسلا، سازگاری آن با شرایط ‌واقعی محیط بیرونی است. برای این منظور لازم است که مغز اپتیموس اطلاعات را همانند مغز انسان پردازش و آنالیز کند تا جهان را مثل ما درک کند. بنابراین لازم است که از فناوری‌های مختلفی در آن استفاده شود. 

ربات تسلا مکانیسم‌های پیشرفته و پیچیده‌ای دارد که امکان گرفتن اشیا را به او می دهند. انگشتان این ربات قابلیت‌هایی شبیه به انگشتان انسان دارند و می‌توانند کارهای مختلفی را انجام دهند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید