تماشا کنید: سایبرتراک به خوبی از پس یک تیرکمان مرکب برمی‌آید - تکفارس 
تماشا کنید: سایبرتراک به خوبی از پس یک تیرکمان مرکب برمی‌آید - تکفارس 
تماشا کنید: سایبرتراک به خوبی از پس یک تیرکمان مرکب برمی‌آید - تکفارس 

تماشا کنید: سایبرتراک به خوبی از پس یک تیرکمان مرکب برمی‌آید

محمد علیائی
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 14:27
تماشا کنید: سایبرتراک به خوبی از پس یک تیرکمان مرکب برمی‌آید - تکفارس 

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، دوباره در پادکست جو روگان حضور یافت. او در مصاحبه‌ای به مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه، موضوعات مختلفی را پوشش داد.

میزبان با سپاس از ماسک به خاطر حضور در سایبرتراک، که برای اولین بار در تاریخ ۳۰ نوامبر به مشتریان تحویل داده خواهد شد، برنامه را آغاز کرد.

متناسب با طراحی منحصر به فرد آن، ماسک گفت که این پیکاپ برقی کاملاً «مانند گرافیک کامپیوتری در واقعیت به نظر می‌رسد.» و روگان نیز پاسخ داد که این «خوش قیافه‌ترین خودروی تولیدی است که تا کنون ساخته شده.»

مدیر عامل تسلا گفت که نسخه «حالت غول» از سایبرتراک، شتاب‌زمانی ۰ تا ۱۰۰ زیر سه ثانیه دارد و ویژگی‌های اضافی فراوانی را ارائه می‌دهد که او از آن‌ها در مراسم ماه نوامبر رونمایی خواهد کرد.

در طی این گفت و گو، ماسک همچنین تأیید کرد که سایبرتراک دارای پنل‌های فولادی و شیشه ضد گلوله خواهد بود که در صورت تمایل کاربران قابل تهیه است. او افزود که در این صورت پنجره‌های کناری قابل باز شدن نیستند.

هنگامی که ماسک توضیح داد که پنل‌ها پیش‌تر با استفاده از تومی‌گان، تفنگ ۴۵ میلی‌متری و تفنگ ۹ میلی‌متری آزمایش شده‌اند، روگان تعجب کرد که آیا آن‌ها کافی قوی هستند تا تیر پرتابی با کمان مرکب ۸۰ پوندی را تحمل کنند یا نه. ماسک یک دلار با او شرط بست و هر دو نفر به سایبرتراک رفتند تا آن را تست کنند.

روگان تیر را از فاصله کم پرتاب کرد؛ اما با تعجب مشاهده کرد که هیچ اتفاقی برای سایبرتراک نیفتاده است.

وقتی روگان از ماسک پرسید که چرا سایبرتراک را به این شکل طراحی کرده است، ماسک پاسخ داد: « چون تراک‌ها باید مقاوم باشند، درسته؟»

پیش از این در مراسم معرفی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹، در حالیکه قرار بود مقاومت شیشه سایبرتراک با یک توپ فلزی نشان داده شود، شیشه شکست. پس از آن، ماسک ادعا کرد که این اتفاق به دلیل ضعیف شدن شیشه به علت آزمایش‌های قبلی رخ داده است.

رئیس اجرایی تسلا اخیراً گفت که این شرکت هدف تولید حدود ۲۵۰,۰۰۰ سایبرتراک در سال دارد، اما افزود که احتمالاً تا پس از سال ۲۰۲۴ به آن دست نخواهد یافت.

گفته می‌شود که تسلا حدود دو میلیون سفارش برای سایبرتراک دریافت کرده است، و هر مشتری یک ودیعه قابل بازپرداخت ۱۰۰ دلاری پرداخت کرده است. با این حال، قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

منبع: Digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید