روبوتاکسی تسلا سرانجام تابستان امسال از راه می‌رسد - تکفارس 
روبوتاکسی تسلا سرانجام تابستان امسال از راه می‌رسد - تکفارس 
روبوتاکسی تسلا سرانجام تابستان امسال از راه می‌رسد - تکفارس 

روبوتاکسی تسلا سرانجام تابستان امسال از راه می‌رسد

افشین نوری
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 10:08
روبوتاکسی تسلا

تسلا به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای برقی دنیا قصد دارد تابستان امسال برای اولین بار روبوتاکسی خود را معرفی کند.

به نظر می‌رسد تسلا پروژه خود برای معرفی خودروی برقی ارزان قیمت را کنار گذاشته است و می‌خواهد تمرکز خود را روی توسعه روبوتاکسی بگذارد.

قرار است که روبوتاکسی تسلا با خودروهای مشابه شرکت‌های وایمو (Waymo)، کروز (Cruise) و آرگو ای‌آی (Argo AI) رقابت کنند. این در حالی است که شرکت‌های نام‌برده‌شده تجربه‌ی بیشتری در این زمینه دارند و چندین سال است که ایده‌ی تاکسی‌های بدون راننده را مورد آزمایش‌ قرار داده‌اند.

تسلا قصد دارد این تاکسی‌های برقی را که کاملاً خودران خواهند بود در حجم انبوه تولید بکند. ایلان ماسک قبلاً گفته بود که تسلا اولین روبوتاکسی خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد اما شیوع ویروس کرونا باعث تاخیر در عرضه آن شد. 

تسلا همچنین عرضه خودروی سایبرتراک (Cybertruck) خود را در تعداد محدود شروع کرده است. این خودروی الکتریکی که با تاخیر در تولید مواجه شده بود اولین تحویل خود را به‌تازگی آغاز کرده است.

نسخه پایه سایبرتراک دارای یک موتور چرخ عقب است که ۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. این مدل تا ۲۵۰ مایل برد داشته و ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را تنها در عرض ۶.۵ ثانیه طی می‌کند.

مدل بعدی یک میان‌رده ۸۰۰۰۰ دلاری است که یک موتور تمام چرخ محرک به‌همراه موتورهای الکتریکی اسپرت در هر محور دارد. این نسخه ۳۴۰ مایل برد دارد و ۰ تا ۶۰ را تنها در ۴.۱ ثانیه طی می‌کند.

و در نهایت، مدل رده‌بالای سایبرتراک را داریم که ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و مجهز به سه موتور الکتریکی برای تمام چرخ محرک، حداکثر برد ۳۲۰ مایلی و شتاب ۲.۶ ثانیه برای صفر تا ۶۰ مایل در ساعت است. خودروی سایبرتراک تسلا با شبکه سوپرشارژر این شرکت سازگار است. و تنها با ۱۵ دقیقه شارژ آن می‌توان ۱۲۸ مایل را طی کرد.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید