عرضه سایبرتراک تسلا از ۹ آذرماه آغاز می‌شود - تکفارس 
عرضه سایبرتراک تسلا از ۹ آذرماه آغاز می‌شود - تکفارس 
عرضه سایبرتراک تسلا از ۹ آذرماه آغاز می‌شود - تکفارس 

عرضه سایبرتراک تسلا از ۹ آذرماه آغاز می‌شود

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 12:03
سایبرتراک

تسلا خود را برای عرضه سایبرتراک در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۹ آذر) آماده می‌کند. سایبرتراک هم‌اکنون در گیگافکتوری تگزاس تولید می‌شود، ابتدا در تعداد محدودی عرضه خواهد شد.

یک گزارش در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ نشان می دهد که یک خودرو Tesla Semi با سه خودوی سایبرتراک بارگیری شده است که نشان می‌دهد تسلا از خودروهای Semi خود برای ارسال سایبرتراک استفاده خواهد کرد.

سایبرتراک با قابلیت یدک‌کشی ۱۴۰۰۰ پوند عملکرد بهتری نسبت به رقبایی مانند Ford F-150 Lightning و Rivian R1T خواهد داشت که به ترتیب ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ پوند قابلیت یدک‌کشی دارند. گفته می شود ظرفیت بار سایبرتراک تا ۳۵۰۰ پوند است و این خودرو شتاب ۰-۶۰ مایل در ساعت را تنها در عرض ۲.۹ ثانیه طی خواهد کرد. این خودرو همچنین مجهز به یک پیشرانه ۸۰۰ ولتی و باتری استوانه‌ای ۴۶۸۰ خواهد بود.

طبق داده‌های جدید، خودروی سایبرتراک تسلا بیش از ۱.۹ میلیون سفارش دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان انتشار گزارش مالی تسلا از تقاضای زیاد برای این خودرو ابراز شگفتی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سالانه ۳۷۵۰۰۰ دستگاه خودروی سایبرتراک به نظر می‌رسد که سفارشات جدید آن دارای دوره انتظار طولانی حدود پنج سال خواهند بود. از آنجائیکه مشتریان فقط ۱۰۰ دلار برای رزرو سایبرتراک پرداخت کرده‌اند ممکن است بسیاری از خریداران به خاطر دوره انتظار طولانی آن انصراف بدهند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

سایبرتراک علاوه بر اینکه یک گام بزرگ برای تسلا است. بلکه یک چشم انداز کاملا جدید برای بازار خودروهای الکتریکی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید