تماشا کنید: حرکات شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای تسلا - تکفارس 
تماشا کنید: حرکات شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای تسلا - تکفارس 
تماشا کنید: حرکات شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای تسلا - تکفارس 

تماشا کنید: حرکات شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای تسلا

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 14:01
عرضه ربات اپتیموس

شرکت تسلا از نسل دوم ربات انسان‌نمای «آپتیموس» رونمایی کرد. نسل جدید بسیار سریع‌تر، باهوش‌تر و توانمندتر از نسل قبلی است و تقریبا شبیه به انسان عمل می‌کند.

ربات انسان‌نمای آپتیموس اولین بار در سال گذشته معرفی شد که در واقع بخشی از تلاش‌های تسلا در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی برای خودکار کردن کارهای فیزیکی و جایگزینی انسان است.

تسلا حالا با معرفی اپتیموس نسل دوم گفته است که این ربات مجهز به حسگرهای لمسی بهبودیافته است که به آن اجازه می‌دهد تا ۳۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود کار کند. این ربات همچنین نسبت به نسل اول ۱۰ کیلوگرم سبک‎‌تر است.

به‌گفته تسلا، هندسه‌ی پاهای آپتیموس نسل دوم تغییر کرده و مفصل‌های جدیدی برای انگشتان پا اضافه شده است. در ویدئوی منتشرشده، می‌توان این ربات را دید که در یک مرکز تسلا قدم می‌زند و سپس در یک باشگاه ورزشی تمرین می‌کند. در انتهای ویدئو نیز می‌بینیم که ربات در حال برداشتن تخم‌مرغ و پختن آن است.

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا با انتشار پستی در شبکه ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که ربات آپتیموس سال آینده قادر خواهد بود «سوزن را نخ کند». انتظار می‌رود نسخه تجاری این ربات تا سه سال آینده برای مشتریان عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید