سرانجام قیمت نهایی خودروی برقی سایبرتراک تسلا مشخص شد - تکفارس 
سرانجام قیمت نهایی خودروی برقی سایبرتراک تسلا مشخص شد - تکفارس 
سرانجام قیمت نهایی خودروی برقی سایبرتراک تسلا مشخص شد - تکفارس 

سرانجام قیمت نهایی خودروی برقی سایبرتراک تسلا مشخص شد

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 17:39
سایبرتراک

تسلا سرانجام قیمت خودروی سایبرتراک (Cybertruck) خود را اعلام کرد. این خودروی الکتریکی که با تاخیر در تولید مواجه شده بود حالا اولین تحویل خود را به‌تازگی آغاز کرده است. در جریان این رویداد که در کارخانه گیگافکتوری تسلا در آستین تگزاس برگزار شد، قیمت این خودرو فاش شد.

تسلا حتی مشخصات و گزینه‌های مختلف سایبرتراک را در این رویداد اعلام کرده است. نسخه پایه دارای یک موتور چرخ عقب است که ۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. این مدل تا ۲۵۰ مایل برد داشته و ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را تنها در عرض ۶.۵ ثانیه طی می‌کند.

مدل بعدی یک میان‌رده ۸۰۰۰۰ دلاری است که یک موتور تمام چرخ محرک به‌همراه موتورهای الکتریکی اسپرت در هر محور دارد. این نسخه ۳۴۰ مایل برد دارد و ۰ تا ۶۰ را تنها در ۴.۱ ثانیه طی می‌کند.

و در نهایت، مدل رده‌بالای سایبرتراک را داریم که ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و مجهز به سه موتور الکتریکی برای تمام چرخ محرک، حداکثر برد ۳۲۰ مایلی و شتاب ۲.۶ ثانیه برای صفر تا ۶۰ مایل در ساعت است. خودروی سایبرتراک تسلا با شبکه سوپرشارژر این شرکت سازگار است. و تنها با ۱۵ دقیقه شارژ آن می‌توان ۱۲۸ مایل را طی کرد.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

سایبرتراک علاوه بر اینکه یک گام بزرگ برای تسلا است. بلکه یک چشم انداز کاملا جدید برای بازار خودروهای الکتریکی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید