بیش از ۱.۹ میلیون نفر برای خودروی سایبرتراک تسلا سفارش داده‌اند - تکفارس 
بیش از ۱.۹ میلیون نفر برای خودروی سایبرتراک تسلا سفارش داده‌اند - تکفارس 
بیش از ۱.۹ میلیون نفر برای خودروی سایبرتراک تسلا سفارش داده‌اند - تکفارس 

بیش از ۱.۹ میلیون نفر برای خودروی سایبرتراک تسلا سفارش داده‌اند

افشین نوری
۲ مرداد ۱۴۰۲ - 10:09
سایبرتراک

طبق داده‌های جدید، خودروی سایبرتراک تسلا بیش از ۱.۹ میلیون سفارش دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان انتشار گزارش مالی تسلا از تقاضای زیاد برای این خودرو ابراز شگفتی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سالانه ۳۷۵۰۰۰ دستگاه خودروی سایبرتراک به نظر می‌رسد که سفارشات جدید آن دارای دوره انتظار طولانی حدود پنج سال خواهند بود. از آنجائیکه مشتریان فقط ۱۰۰ دلار برای رزرو سایبرتراک پرداخت کرده‌اند ممکن است بسیاری از خریداران به خاطر دوره انتظار طولانی آن انصراف بدهند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

معاون ارشد مهندسی انرژی تسلا تائید کرده که خودروهای آینده تسلا از سیستم شارژ دوجهته استفاده خواهند کرد. حالا مشتریان تسلا دوست دارند بدانند که کدام مدل تسلا اولین مدلی خواهد بود که این فناوری بهره خواهد برد. نکته جالب اینکه در یکی از کتاب‌های راهنمای تسلا در مراکز خدمات آن‌، به خودروی سایبرتراک اشاره شده است.

این فناوری به امکان شارژ خودروی الکتریکی توسط خودروی الکتریکی دیگر اشاره دارد و به معنای آن است که سایبرتراک احتمالا از شارژ سایر خودروهای تسلاها پشتیبانی خواهد کرد. همچنین یک ویدیوی منتشرشده در توییتر نشان می‌دهد که نسخه تولیدی سایبرتراک دارای یک سوکت ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولتی است که به کاربران اجازه شارژ یک خودروی الکتریکی دیگر را خواهد داد.

در حال حاضر خودروهای برقی رقیب مثل Ford F-150 Lightning از قابلیت شارژ دوجهته پشتیبانی می‌کنند. این خودرو دارای سوکت‌های استاندارد ۱۲۰ ولت و یک سوکت اختیاری ۲۴۰ ولت است که نرخ شارژ تا ۹.۶ کیلووات را ارائه می‌دهد. با توجه به اندازه باتری سایبرتراک، می توان انتظار ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعتی را برای باتری آن داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید