ایلان ماسک از کیفیت پایین سایبرتراک ناراضی است - تکفارس 
ایلان ماسک از کیفیت پایین سایبرتراک ناراضی است - تکفارس 
ایلان ماسک از کیفیت پایین سایبرتراک ناراضی است - تکفارس 

ایلان ماسک از کیفیت پایین سایبرتراک ناراضی است

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۲ - 19:40
سایبرتراک

به نظر می‌رسد ایلان ماسک از کیفیت ساخت سایبرتراک راضی نیست. مدیرعامل تسلا دیروز با انتشار توییتی گفت که «با سایبرتراک تولید شده در کارخانه گیگافکتوری تگزاس رانندگی کرد». با این حال، طبق ایمیلی که فاش شده به نظر می‌رسد که کارگران کارخانه تسلا احتمالا در ماه‌های آینده روزهای سختی خواهند داشت.

ماسک در این ایمیل نوشته است: «سایبرتراک به خاطر طراحی خاصی که دارد و از فلز درخشان با لبه‌های نیز ساخته شده است، هرگونه تغییر ابعادی در آن ممکن است به این خودرو لطمه بزند.» تصویری که دیروز ماسک منتشر کرد کیفیت ساخت پایین این خودرو را نشان می‌دهد، به‌ویژه در قسمت جلو که چند صفحه فولادی ضدزنگ در زوایایی به هم می‌رسند.

سایبرتراک

ماسک در ایمیل خود نوشته است: «تمام قطعات سایبرتراک باید با دقت کمتر از ۱۰ میکرون ساخته شوند. به عبارتی، ابعاد همه قطعات این خودرو باید تا سه رقم اعشار بر حسب میلیمتر باشند.» او در ادامه نوشته: «اگر قوطی‌های Lego می‌توانند این کار را انجام دهند، ما هم باید بتوانیم.»

به نظر ماسک، مشتریان یک خودرو به‌طور ناخودآگاه می‌توانند هماهنگی همه اجزای آن را تشخیص دهند. این اولین بار نیست که ماسک به کارگران تسلا می‌گوید که خودروها را دقیق‌تر بسازند. او در سال ۲۰۱۸ به کارگران تسلا ایمیل زده بود و گفته بود: «خوروی شرکت ما باید با چنان دقتی ساخته شود که اگر مالک خودرو خواست ابعاد و شکاف‌های پنل آن را اندازه‌گیری بکند هیچ ناسازگاری در آن‌ها مشاهده نکند.»

سایبرتراک هم‌اکنون بیش از ۱.۹ میلیون پیش‌سفارش دارد و یک پروژه حیاتی برای تسلا محسوب می‌شود. با نزدیک‌تر شدن به مرحله تولید آن، انتظار می‌رود که تمرکز بر امنیت اطلاعات آن جزو اولویت‌های تسلا باشد.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید