کارخانه شانگهای تسلا دوهزارمین خودروی خود را تولید کرد - تکفارس 
کارخانه شانگهای تسلا دوهزارمین خودروی خود را تولید کرد - تکفارس 
کارخانه شانگهای تسلا دوهزارمین خودروی خود را تولید کرد - تکفارس 

کارخانه شانگهای تسلا دوهزارمین خودروی خود را تولید کرد

مهدی حلوائی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 11:36
تسلا

کارخانه‌ی تسلا در شانگهای اخیراً موفق به ساخت دوهزارمین خودروی برقی خود شده تا غول خودروسازی آمریکایی بار دیگر رکورد تازه‌ای را از خود به جای بگذارد. دستاورد اخیر این کارخانه‌ی بزرگ، که از سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسیده است، نه تنها قدرت مهندسی تسلا بلکه اعتماد ویژه‌ی چین به این شرکت را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

موفقیت تسلا در کشور چین به هیچ وجه اتفاقی نبوده چرا که غول خودروسازی آمریکایی اولین شرکت خارجی می‌باشد که مجوز ساخت یک کارخانه‌ی تماماً مستقل را از چین دریافت کرده است. همین موضوع به خوبی اعتماد منحصربه‌فرد چین به تسلا را نشان می‌دهد چرا که سایر شرکت‌های خارجی توانایی انجام چنین کاری را نداشته و مالکیت ۵۰ درصد از کارخانه‌های آن‌ها به چین تعلق دارد.

کارخانه‌ی شانگهای در ابتدا با هدف تولید اختصاصی خودروهای برقی برای بازار چین راه‌اندازی شده بود اما حالا به بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید خودروهای تسلا تبدیل شده است. هرچند که در حال حاضر تنش‌ها بین چین و آمریکا افزایش پیدا کرده اما ظاهراً فعالیت تسلا در چین به سود هر دو کشور بوده است. در حال حاضر کارخانه‌ی یادشده از بازار کشورهای اروپایی و همچنین کانادا پشتیبانی کرده و تعدا ۲۱۵ هزار خودروی برقی را برای آن‌ها صادر می‌کند.

کارخانه‌ی شانگهای همچنین کمک بزرگی برای حضور موفق تسلا در بازار جهانی به حساب می‌آید. این کارخانه به تنهایی دو پنجم مجموع خودروهای تولیدی تسلا را روانه‌ی بازار کرده و انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری میلادی، ساخت نیمی از خودروهای تسلا را بر عهده بگیرد. کارخانه‌ی مذکور در سال ۲۰۲۲ پس از ۳۳ ماه موفق به ساخت یک میلیون خودروی برقی شد و تنها ۱۳ ماه بعد به رکورد دو میلیون خودروی تولیدی رسید.

تسلا از این کارخانه به‌طور ویژه برای ساخت خودروی مدل Y استفاده می‌کند اما خودروی مدل ۳ نیز، در تعدادی محدودتر، از این کارخانه روانه‌ی بازار می‌شود. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که آیا کارخانه‌ی شانگهای، محل تولد خودروهای نسل بعدی تسلا خواهد بود یا خیر.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید