خودروی برقی شیائومی آماده رقابت با تسلا مدل ۳ می‌شود - تکفارس 
خودروی برقی شیائومی آماده رقابت با تسلا مدل ۳ می‌شود - تکفارس 
خودروی برقی شیائومی آماده رقابت با تسلا مدل ۳ می‌شود - تکفارس 

خودروی برقی شیائومی آماده رقابت با تسلا مدل ۳ می‌شود

محمدامین حیدری
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - 19:46
خودروی برقی شیائومی

به گزارش رویترز، خودروی برقی شیائومی در اوایل ماه آوریل با قیمت ۲۱۵ هزار یوان روانه بازار چین خواهد شد.

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 قرار است وارد رقابت با خودروی مدل ۳ تسلا شده و با قیمت کمتری عرضه شود؛ به گونه‌ای که در زمینه مشخصات، خودروی تسلا را حداقل بر روی کاغذ شکست می‌دهد.

بنابر گزارش منتشرشده از سوی رویترز، خودروی برقی شیائومی که یادآور گوشی‌های این برند است، در سه مدل SU7، SU7 پرو و SU7 مکس عرضه خواهد شد. مدل پایه این خودرو در چین با قیمت ۲۱۵۹۰۰ یوان (معادل ۲۹۹۰۳ دلار) که ۹ هزار دلار ارزان‌تر از خودروی مدل ۳ تسلا است در اوایل ماه آوریل عرضه خواهد شد؛ همچنین مدل‌های پرو و مکس آن به ترتیب ۲۴۵۹۰۰ و ۲۹۹۹۰۰ یوان قیمت‌گذاری شده‌اند.

رویترز در ادامه بیان کرده است که که شیائومی قصد دارد تا با رشد سریع، عرضه عملکرد مناسب در کنار قیمت‌های رقابتی و ایجاد یکپارچگی نوآورانه در اکوسیستم محصولات خود از طریق سیستم عامل HyperOS برای خودروهای برقی، تبدیل به شرکتی برتر در بازار اشباع‌شده خودروهای برقی چین شود.

تاکنون خودروی مدل ۳ تسلا با برد ۳۷۲ مایل و قیمتی نزدیک به ۵۰۰ هزار یوان (۲۴۵۹۰۰ برای مدل پایه) گوی رقابت را از رقبای خود ربوده و به پرفروش‌ترین سدان برقی در چین تبدیل شده است؛ اما با ورود شیائومی به بازار این نوع خودروها، ممکن است شرایط تغییر کند.

به ادعای این غول چینی، مدل‌های پایه و پرو خودروی SU7 به ترتیب با استفاده از باتری‌های ۷۳.۶ و ۹۴.۳ کیلووات ‌ساعتی، برد ۴۳۴ و ۵۱۶ مایلی را ارائه می‌دهند. در همین حال مدل مکس علاوه‌بر دو موتوره بودن و بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ متحرک، قادر است برد ۵۰۳ مایلی را برای حرکت فراهم کند.

باتوجه به اینکه خودروی SU7 شیائومی برد بیشتری را در کنار برچسب قیمتی کمتر ارائه می‌دهد، جالب است ببینیم تا پس از ورود به بازار رقابتی، چگونه عمل خواهد کرد. با در نظرگیری موفقیت‌های این خودرو در چین، ممکن است شاهد عرضه آن به بازارهای بیشتری باشیم؛ با این حال شیائومی اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید