تسلا احتمالاً به خاطر پروژه خانه شیشه ای مخفی خود مورد تحقیق قرار می گیرد - تکفارس 
تسلا احتمالاً به خاطر پروژه خانه شیشه ای مخفی خود مورد تحقیق قرار می گیرد - تکفارس 
تسلا احتمالاً به خاطر پروژه خانه شیشه ای مخفی خود مورد تحقیق قرار می گیرد - تکفارس 

تسلا احتمالاً به خاطر پروژه خانه شیشه ای مخفی خود مورد تحقیق قرار می گیرد

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 12:26
تسلا

وال استریت ژورنال گزارش داده است که دو سازمان دولتی آمریکا در حال تحقیق روی پروژه خانه شیشه‌ای مخفی تسلا به نام «پروژه ۴۲» هستند.

در ماه جولای امسال گزارش شده بود که هیئت مدیره تسلا به خاطر نگرانی از اینکه ایلان ماسک شاید بخشی از بودجه این شرکت را برای پروژه مذکور استفاده کند تحقیقاتی را آغاز کرده بود. حالا دادستانی نیویورک گزارش شده است که اطلاعاتی درباره میزان هزینه تسلا در این پروژه و منافع شخصی ماسک در آن درخواست کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز تحقیقاتی در این زمینه شروع کرده است.

پروژه ۴۲ ظاهرا شامل ساخت یک ساختمان شیشه‌ای با یک فضای نشیمن، اتاق خواب، حمام و آشپزخانه در نزدیکی تاسیسات تسلا در آستین تگزاس می‌شود. این ساختمان شکلی شبیه به یک شش ضلعی یا یک مکعب شیشه‌ای شبیه به فروشگاه خیابان پنجم اپل دارد. گفته می شود این پروژه برای تسلا میلیون ها دلار هزینه در بر خواهد داشت.

تسلا علاوه بر تحقیقات درباره پروژه ۴۲، با تحقیقاتی نیز درباره محدوده رانندگی خودروهای الکتریکی خود روبرو است. طبق یک گزارش جدید، خودروی سایبرتراک تسلا بیش از ۱.۹ میلیون سفارش دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان انتشار گزارش مالی تسلا از تقاضای زیاد برای این خودرو ابراز شگفتی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سالانه ۳۷۵۰۰۰ دستگاه خودروی سایبرتراک به نظر می‌رسد که سفارشات جدید آن دارای دوره انتظار طولانی حدود پنج سال خواهند بود. از آنجائیکه مشتریان فقط ۱۰۰ دلار برای رزرو سایبرتراک پرداخت کرده‌اند ممکن است بسیاری از خریداران به خاطر دوره انتظار طولانی آن انصراف بدهند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

علاوه بر آمریکای شمالی، مشتریان در اروپا و آسیا هم می‌توانند سایبرتراک را پیش سفارش کنند. با این حال، سایز بزرگ و وزن بالای آن ممکن است، فروش این خودرو را در خارج از آمریکا با چالش‌هایی مواجه کند. برخی کشورهای اروپایی ممکن است آن را به عنوان یک کامیون تجاری یا نیمه‌تجاری دسته‌بندی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید