کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب در راه است - تکفارس 
کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب در راه است - تکفارس 
کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب در راه است - تکفارس 

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب در راه است

محمدامین حیدری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:24
کنسول دستی ROG Ally X ایسوس

ایسوس کنسول دستی ROG Ally X را تائید کرده است که دارای مشخصات جذابی همچون پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme و باتری بزرگتر است.

با وجود اینکه کنسول نسل بعدی ایسوس با نام ROG Ally 2 در حال توسعه است، این شرکت تایوانی محصول جدید خود را با پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme معرفی خواهد کرد. آن‌طور که پیداست ایسوس از همان نمایشگر نسل قبلی ۷ اینچی VRR با نرخ نوسازی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی برای کنسول دستی ROG Ally X استفاده کرده است.

علاوه‌بر این، شاهد بهره‌مندی این کنسول از طراحی جدید مشکی و پیشرفت‌های چشمگیر در ارتباط با طول عمر باتری و موارد دیگر هستیم. گفتنی است که ایسوس به وب‌سایت Verge اعلام کرده است که کنسول ROG Ally X از ظرفیت باتری بیشتر ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخوردار خواهد بود.

در همین حال شاون ین (Shawn Yen)، معاون ارشد این شرکت به وب‌سایت TweakTown گفته است که محصول جدید آن‌ها در بدترین حالت کاربران را ناامید نمی‌کند و حدود ۳ ساعت شارژدهی خواهد داشت که به‌طور کلی مدت زمان خوبی محسوب می‌شود.

البته مشخصات سخت‌افزاری دقیق کنسول ROG Ally X ایسوس هنوز مشخص نشده است؛ اما طبق گفته این شرکت، کنسول دستی جدید آن‌ها باید بیشتر از ۱۶ گیگابایت رم داشته باشد؛ بدین ترتیب شما می‌توانید بدون آنکه عملکرد سایر بخش‌های سیستم کاهش یابد، مقدار زیادی از آن را به پردازنده گرافیکی اختصاص دهید.

این شرکت تایوانی همچنین اعلام کرده است که کنسول دستی ROG Ally X دارای اسلات‌های بزرگتر برای قرارگیری حافظه‌های SSD از نوع M.2 2280 است که امکان پشتیبانی از حافظه‌های نام‌برده با ظرفیت‌های ۴ و ۸ ترابایتی را برای این دستگاه فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، کنسول ROG Ally X با ویژگی تعمیرپذیری بیشتری طراحی کرده است؛ به گونه‌ای از یک ماژول جوی استیک با قابلیت تعویض و حتی ارتقا بهره می‌برد.

طبق گفته ایسوس، کنسول دستی جدید آن‌ها قیمت بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک منتظر تخفیف‌های بیشتری برای کنسول ROG Ally به عنوان محصول قدیمی‌تر این شرکت باشیم.

شاون ین به عنوان معاون ارشد این ایسوس در ادامه افزوده است:

در زمان عرضه کنسول ROG Ally به‌طور واضح نمی‌دانستیم که کاربران طول عمر باتری را به سبک بودن دستگاه ترجیح دهند. ما به باتری، حافظه ذخیره‌سازی، گرافیک، رم، پورت‌ها و موارد دیگر فکر می‌کنیم و سعی داریم تا احد امکان تمام اجزای گفته‌شده را در کنسول دستی ROG Ally X بگنجانیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید