کنسول دستی GPD Win Mini 2024 با پردازنده Ryzen 7 8840U معرفی شد - تکفارس 
کنسول دستی GPD Win Mini 2024 با پردازنده Ryzen 7 8840U معرفی شد - تکفارس 
کنسول دستی GPD Win Mini 2024 با پردازنده Ryzen 7 8840U معرفی شد - تکفارس 

کنسول دستی GPD Win Mini 2024 با پردازنده Ryzen 7 8840U معرفی شد

محمدامین حیدری
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 08:40
GPD Win Mini 2024

کنسول دستی GPD Win Mini 2024 معرفی شد. با آغاز سال نوی میلادی و معرفی‌شدن نسل جدید کنسول‌های قابل‌حمل، شاهد به‌وجودآمدن رقابتی بزرگ در بین شرکت‌های سازنده این نوع کنسول‌ها بوده‌ایم.

به تازگی GPD که شرکتی نوآور در زمینه ساخت کنسول‌های گیمینگ است، با پرده‌برداری از نسخه جدید کنسول دستی Win Mini خود، علاقه‌مندان این حوزه را شگفت‌زده کرده است؛ کنسولی که شامل مشخصات سخت‌افزاری حیرت‌آوری مانند پردازنده‌ جدید AMD می‌باشد. برای کسب جزئیات بیشتر درباره این کنسول جدید GPD، با ما همراه باشید.

مشخصات کنسول GPD Win Mini 2024

نسخه جدید کنسول دستی Win Mini مجهز به پردازنده‌ هشت هسته‌ای Ryzen 7 8840U یا Ryzen 5 8640U بر اساس معماری Zen4 بوده تا در زمان انجام بازی‌ها و سایر امور سریع‌تر و قدرتمندتر عمل کند؛ همچنین بهره‌بردن از تکنولوژی XDNA موجب بهبود عملکرد این پردازنده‌ها در زمینه پردازش‌های هوش مصنوعی خواهد شد.

GPD Win Mini 2024

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که GPD در نسخه جدید این کنسول اعمال کرده است، استفاده از نمایشگر ۷ اینچی LTPS با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز می‌باشد؛ این نمایشگر که تحت محافظت شیشه گوریلا گلس ۶ قرار دارد، قادر به پشتیبانی از FreeSync Premium و VRR برای اجرای هرچه روان‌تر بازی‌ها خواهد بود.

GPD Win Mini 2024

از دیگر امکانات این کنسول می‌توان به حضور درگاه USB4 با سرعت ۴۰ گیگابیت برثانیه اشاره نمود و برخلاف نسخه پیشین دیگر خبری از پورت OCuLink برای اتصال کارت گرافیک اکسترنال نیست. این دستگاه به لطف پشتیبانی از دستورالعمل‌های AVX-512، توانایی بهتری در اجرای بازی‌های پلی استیشن ۳ با هدف ۶۰ فریم برثانیه خواهد داشت.

مدل پایه کنسول Win Mini که قیمت آن از ۸۷۹ دلار شروع می‌شود از پردازنده Ryzen 7 8840U و ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد؛ همچنین خریدار حق انتخاب بین ۵۱۲ یا ۲ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید