انویدیا احتمالاً در حال ساخت کنسول دستی رقیب استیم دک است - تکفارس 
انویدیا احتمالاً در حال ساخت کنسول دستی رقیب استیم دک است - تکفارس 
انویدیا احتمالاً در حال ساخت کنسول دستی رقیب استیم دک است - تکفارس 

انویدیا احتمالاً در حال ساخت کنسول دستی رقیب استیم دک است

یاسین میرزایی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 16:57
کنسول دستی انویدیا

موفقیت کامپیوتر گیمینگ دستی کمپانی ولو یعنی استیم دک، باعث پیدایش موجی از کنسول‌های دستی مشابه مانند Legion Go از لنوو و ROG Ally از ایسوس شده است و به نظر می‎‌رسد انویدیا هم به‌دنبال سهمی از این بازار است.

براساس گزارشات انویدیا مشغول به کار روی کامپیوتر گیمینگ دستی خودش است. آن‌طور که کانال یوتیوبی Moore’s Law is Dead ادعا کرده، انویدیا درحال جدی گرفتن ساخت دستگاه‌های گیمینگ دستی بیش‌تر است که حاوی بلوک‌های گرافیکی از پیش ساخته شده این کمپانی‌ خواهند بود. باتوجه به روبه رشد بودن این بازار، تصمیم انویدیا مبنی بر سرمایه‌گذاری زودهنگام در آن منطقی به‌نظر می‌رسد، ولی این غول دنیای فناوری دلیل دیگری نیز برای این کار دارد.

همه کامپیوترهای گیمینگ دستی یک نقطه اشتراک دارند و آن این است که همه‌شان از پردازنده‌های شرکت AMD برای تامین قدرت مورد نیاز خود استفاده می‌کنند و تنها گزینه جایگزین پردازنده‌های شرکت اینتل است که قرار است امسال وارد بازار شوند. این یعنی کمبود بزرگی در بازار کامپیوترهای دستی برای استفاده از قطعات انویدیا وجود دارد. کمبودی که اگر انویدیا رقیبی برای استیم دک عرضه کند می‌تواند از آن بهره ببرد.

کانال Moore’s Law is Dead ادعا کرده اگرچه نسل بعدی کنسول نینتندو سوئیچ از تراشه‌های انویدیا بهره خواهد برد، انویدیا می‌خواهد با یک سیستم مبتنی بر کامپیوتر شخصی قابل حمل، از بازار کنسول‌های دستی فراتر برود. این کانال یوتیوبی اضافه کرد انویدیا حتی شاید برای ساخت یک دستگاه گیمینگ دستی با اینتل همکاری کند.

این همکاری باعث رفع مانع پردازنده‌های x86 برای انویدیا خواهد شد. همچنین از آن‌جایی که پردازنده مرکزی و گرافیکی از هم جدا خواهند بود به یک سینک حرارتی مناسب برای این کار نیاز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید