کارت‌های گرافیک ۵۰۹۰ RTX و ۵۰۸۰ RTX انویدیا پاییز امسال از راه می‌رسند - تکفارس 
کارت‌های گرافیک ۵۰۹۰ RTX و ۵۰۸۰ RTX انویدیا پاییز امسال از راه می‌رسند - تکفارس 
کارت‌های گرافیک ۵۰۹۰ RTX و ۵۰۸۰ RTX انویدیا پاییز امسال از راه می‌رسند - تکفارس 

کارت‌های گرافیک ۵۰۹۰ RTX و ۵۰۸۰ RTX انویدیا پاییز امسال از راه می‌رسند

فرشاد مکوندی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - 20:49
5090 RTX

به گزارش روزنامه‌ی تایوانی United Daily News، شرکت انویدیا کارت گرافیک‌‌های مورد انتظار ۵۰۹۰ RTX و ۵۰۸۰ RTX را در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌کند.

به لطف رشد انفجاری صنعت هوش مصنوعی، شرکت انویدیا موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده است و موفق شده تا ارزش بازار خود را به بیش از دو میلیارد دلار برساند. بعد از عرضه‌ی کارت گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا و انتشار نسخه‌ی Super آن‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۴، نوبت به معرفی و عرضه‌ی کارت گرافیک‌های نسل بعدی انویدیا رسیده است.

عرضه‌ی کارت گرافیک‌های نسل بعدی انویدیا با کدنام بلک‌وِل (Blackwell) شاید برای برخی افراد زود به نظر برسد، اما دلایلی پشت این شایعه وجود دارد. از آنجایی که تقریبا دو سال از معرفی معماری سری RTX 40 انویدیا می‌گذرد، انویدیا با عرضه‌ی کارت گرافیک‌های ۵۰۹۰ و ۵۰۸۰ در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۴ می‌تواند به رشد تولید کارت گرافیک توسط تولید‌کنندگان کمک کند و باعث افزایش میانگین قیمت کارت گرافیک‌ها شود.

هرچند این انتظارات توسط تولید‌کنندگان کارت گرافیک مطرح شده است و در نهایت شرکت انویدیا تصمیم می‌گیرد تا محصولات جدید خود را در چه تاریخی رونمایی و عرضه کند. در حالی که شرکت AMD در حال کار بر روی معماری RDNA 4 خود است، انویدیا از حداکثر تلاش خود برای حفظ برتری در بازار کارت گرافیک‌ها استفاده می‌کند. زیرا کارت گرافیک ۴۰۹۰ با گذشت نزدیک به دوسال از عرضه ی خود هنوز هم رقیبی ندارد.

کارت گرافیک‌های سری RTX 50 انویدیا ممکن است با ویژگی های نرم افزاری جدیدی منتشر شوند. در هنگام انتشار کارت گرافیک‌های سری RTX 40، این شرکت از DLSS 3 و قابلیت Frame generation رونمایی کرد و انتظار داریم تا این شرکت برای کارت گرافیک‌های جدید خود، قابلیت‌های نرم افزاری جدیدی را معرفی و عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید