رونمایی انویدیا از فناوری Cloud G-SYNC برای بهبود تجربه بازی‌های ابری - تکفارس 
رونمایی انویدیا از فناوری Cloud G-SYNC برای بهبود تجربه بازی‌های ابری - تکفارس 
رونمایی انویدیا از فناوری Cloud G-SYNC برای بهبود تجربه بازی‌های ابری - تکفارس 

رونمایی انویدیا از فناوری Cloud G-SYNC برای بهبود تجربه بازی‌های ابری

فرزاد اسرافیلی
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 08:00
Cloud G-SYNC

شرکت انویدیا (NVIDIA) از فناوری جدید خود به نام Cloud G-SYNC رونمایی کرده است که هدف آن تجربه بهتر بازی‌های ابری برای کاربران GeForce NOW است.

Cloud G-SYNC که به صورت انحصاری برای GeForce NOW RTX 4080 SuperPOD با اشتراک Ultimate در دسترس است، نرخ به‌روزرسانی نمایشگر را با جریان‌های بازی‌های ابری همگام‌سازی می‌کند و پارگی و پرش از صفحه را برای اجرای روان‌تر بازی به حداقل می‌رساند. این ویژگی همچنین از فناوری Reflex برای کاهش تأخیر در اجرای بازی‌های ابری استفاده می کند.

کاربران برای استفاده از Cloud G-SYNC باید نمایشگری با رفرش ریت (نرخ تازه‌سازی تصویر) بالاتر از ۶۰ هرتز داشته باشند و از فناوری نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر (VRR) مانند AMD FreeSync، Nvidia G-SYNC یا ProMotion اپل پشتیبانی داشته باشند. لازم به ذکر است، Cloud G-SYNC فقط از طریق برنامه‌های کاربردی GeForce NOW در دسترس است و کاربران مرورگر، تلفن همراه یا تلویزیون را پوشش نمی‌دهد.

برای بهره‌مندی از این فناوری در سیستم‌های ویندوز، بایستی حداقل کارت‌های گرافیک با معماری NVIDIA Turing (سری GTX 16 یا RTX 20) داشته باشید، فارغ از اینکه از پردازنده‌های گرافیکی اینتل یا AMD پشتیبانی داشته باشند یا خیر. علاوه بر این، نسخه macOS این برنامه از تمام مدل‌های سیلیکون اپل و مدل‌های مک مبتنی بر اینتل، از جمله پیکربندی‌های خاص MacBook Pro، MacBook Air، iMac و Mac Pro پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌های مجهز به GeForce حداقل باید نسخه درایور R545 را جهت بهره مندی از Cloud G-SYNC داشته باشند. با این حال، بنا به گفته انویدیا در ویندوز، چندین مانیتور از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

در کنار معرفی Cloud G-SYNC، انویدیا اشتراک روزانه بازی‌های ابری GeForce NOW را نیز راه اندازی کرده است. نسخه‌های Priority و Ultimate به ترتیب ۳.۹۹ و ۷.۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. این اشتراک‌ها ۶ یا ۸ ساعت بازی در سطح مربوطه را برای کاربران مخصوصا کاربران بازی‌های ابری ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید