رسمی: مایکروسافت به کار وردپد پایان می دهد - تکفارس 
رسمی: مایکروسافت به کار وردپد پایان می دهد - تکفارس 
رسمی: مایکروسافت به کار وردپد پایان می دهد - تکفارس 

رسمی: مایکروسافت به کار وردپد پایان می دهد

مهدی حلوائی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - 16:42
وردپد

وردپد (WordPad) یک ابزار ویرایش فایل‌های متنی است که کار خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرده و مایکروسافت پس از ویندوز ۹۵ آن را در تمامی نسخه‌های ویندوز در دسترس قرار داده است. پس از عرضه‌ی صدها به‌روزرسانی و ویژگی جدید برای وردپد، غول فناوری آمریکایی حالا امروز از بازنشسته‌ شدن این ابزار محبوب خبر داد.

مطالب مرتبط:

پست جدید Xeno در پلتفرم X به توقف پشتیبانی مایکروسافت از وردپد و حذف آن از نسخه‌های بعدی ویندوز اشاره دارد. این پست حاوی لینکی است که شما را به وب‌سایت رسمی مایکروسافت، جایی که جزئیات دقیق این موضوع قرار داده شده است، منتقل می‌کند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که ویندوز ۱۲ چه زمانی به بازار عرضه می‌شود اما گمانه‌زنی‌های قبلی به عرضه‌ی این سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۴ اشاره داشته‌اند.

پست یادشده همچنین تایید می‌کند که مایکروسافت نرم‌افزار ورد را برای ویرایش دقیق فایل‌های متنی doc. و rtf. و نوت‌پد (NotePad) را برای ویرایش فایل‌های txt. پیشنهاد داده است. گفته‌ می‌شود که مراحل توسعه‌ی ویندوز ۱۲ از مدتی پیش آغاز شده و این سیستم‌عامل دارای ویژگی‌های جدید متعددی می‌باشد. اخیراً سیستم مورد نیاز این سیستم‌عامل نیز فاش شده بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید