مایکروسافت سال آینده ویژوال استودیو را برای مک متوقف می کند - تکفارس 
مایکروسافت سال آینده ویژوال استودیو را برای مک متوقف می کند - تکفارس 
مایکروسافت سال آینده ویژوال استودیو را برای مک متوقف می کند - تکفارس 

مایکروسافت سال آینده ویژوال استودیو را برای مک متوقف می کند

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 10:10
ویژوال استودیو

مایکروسافت اعلام کرده است که ویژوال استودیو برای مک را سال آینده میلادی بازنشسته می‌کند و پشتیبانی از نسخه نهایی یعنی نسخه ۱۷.۶ در سال آینده پایان می‌یابد.

از آنجائیکه ویژوال استودیو ۱۷ اخیرا پشتیبانی خوبی از سوی مایکروسافت دریافت کرده بود، تصمیم جدید این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد. آخرین آپدیت اصلی آن در ماه ژوئن عرضه شد که برخی از قابلیت‌های مهم مثل Hot Exit را ارائه کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چرا مایکروسافت چنین تصمیمی گرفته است، اما کسانی که از ویژوال استودیو برای مک استفاده می کنند فقط یک سال فرصت دارند که از آن بهره ببرند. به گفته مایکروسافت، آخرین نسخه تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴ پشتیبانی خواهد شد.

اگر شما جزو کاربرانی هستید که از ویژوال استودیو برای مک استفاده می‌کنید، مایکروسافت توصیه کرده که از C# Dev Kit برای کد ویژوال استودیو استفاده کنید. افزونه‌های دیگری مانند .NET MAUI و Unity نیز در دسترس هستند. مایکروسافت همچنین مایکروسافت گفته شما می‌توانید ویندوز را در یک VM اجرا کنید یا از Microsoft Dev Box استفاده بکنید که یک VM بر پایه فضای ابری در اختیارتان قرار می‌دهد و اجازه استفاده از ابزارهای قدیمی مانند Xamarin و F# را نیز به شما خواهد داد.

مایکروسافت سال گذشته ویژوال استودیو ۲۰۲۲ را عرضه کرد. این نسخه جدید دارای بهبودهای زیادی نسبت به نسخه ۲۰۱۹ است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از .NET 6 و C++ 20، عملکرد بهتر برای دیباگر هسته و پشتیبانی از چت متنی در جریان فصل برگزاری Live Share اشاره کرد. این نسخه همچنین قابلیت‌های خوبی برای موتور IntelliCode، بهببودهایی برای جستجوی کدها و یک روش جدید برای بررسی درخواست‌های ارسالی از پلتفرم‌هایی مانند GitHub است.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ همچنین دارای آیکون‌های جدید و مدرنی است که مایکروسافت این آیکون‌ها را بعد از بحث‌های زیاد با توسعه‌دهندگان و بررسی بازخودرهای آن‌ها نهایی کرده است.

مایکروسافت همچنین گفته است که معیار استفاده آیکون‌های جدید برای ویژوال استودیو ۲۰۲۲ سه پارامتر سازگاری، خوانایی و آشناپذیری بوده است که شامل مواردی مانند گذاشتن آیکون‌ها در جای درست خودشان، استفاده از رنگ برای شناسایی نقاط مرجع و حفظ رنگ‌ها و علایم قبلی بوده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید