پیش نیازهای سخت افزاری ویندوز ۱۲ فاش شد - تکفارس 
پیش نیازهای سخت افزاری ویندوز ۱۲ فاش شد - تکفارس 

پیش نیازهای سخت افزاری ویندوز ۱۲ فاش شد

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۲ - 12:38
ویندوز ۱۲

از آنجائیکه برای نصب ویندوز ۱۰ نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمندی است، این سوال برای کابران وجود دارد که ویندوز ۱۲ به چه سخت‌افزارهایی نیاز خواهد داشت.

امروز اطلاعاتی درباره پیش‌نیازهای سخت‌افزاری ویندوز ۱۲ فاش شده است که می‌تواند دید خوبی در اختیار ما قرار دهد.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Deskmodder منتشر کرده است، مایکروسافت از ماه فوریه ۲۰۲۲ در حال کار روی ویندوز ۱۲ با نام رمزی Next Valley است. هرچند انتظار می‌رود نسخه نهایی آن در نیمه دوم ۲۰۲۴ عرضه شود، اما ظاهرا پیشرفت‌های خوبی در توسعه آن صورت گرفته است و لیست اولیه مشخصات و پیش‌نیازهای آن در دسترس قرار گرفته است.

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۲ را با پردازنده‌های دسکتاپی نسل ۱۴ متئور لیک S اینتل سازگار کند. بنابراین اولین دستگا‌هایی که انتظار می‌رود این سیستم عامل را اجرا کنند مجهز به پردازنده‌های نسل بعدی اینتل خواهند بود. هنوز اطلاعات کمی درباره این پردازنده‌ها در دست است.

وب‌سایت Deskmodder گفته است که ویندوز ۱۲ احتمالا از کمک‌پردازنده Pluton پشتیبانی خواهد کرد که برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۲ روی پردازنده‌های سری رایزن ۶۰۰۰ معرفی شد.

ویندوز ۱۲ همچنین از همان ماژول TPM 2.0 Trusted Platform ویندوز ۱۱ برای پردازنده امنیتی کریپتو خود استفاده خواهد کرد. البته مایکروسافت در حال تست پشتیبانی از SHA-3 نیز در جدیدترین بیلد ایسنایدرهای ویندوز ۱۱ است.

سایر پیش‌نیازهای ویندوز ۱۲ شامل ۸ گیگابایت رم خواهد بود که دو برابر بیشتر از میزان رمی است که برای ویندوز ۱۱ لازم است. درباره حداقل حافظه موردنیاز صحبتی نشده است، اما ویندوز ۱۱ حداقل به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد. با این حال، مایکرسافت ممکن است به جای حافظه HDD از نوع SDD استفاده کند.

در کل انتظار می‌رود که ویندوز ۱۲ یک سیستم عامل مبتنی بر فضای ابری با قابلیت‌های هوش مصنوعی باشد. مایکروسافت هنوز به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را به پایان نبرده است و باید ببینیم نسخه جایگزین آن چه قابلیت‌های جدیدی ارائه خواهد کرد.

منبع: Digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.