خودروی سایبرتراک تسلا از فناوری شارژ دو جهته بهره خواهد برد - تکفارس 
خودروی سایبرتراک تسلا از فناوری شارژ دو جهته بهره خواهد برد - تکفارس 
خودروی سایبرتراک تسلا از فناوری شارژ دو جهته بهره خواهد برد - تکفارس 

خودروی سایبرتراک تسلا از فناوری شارژ دو جهته بهره خواهد برد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - 11:27
سایبرتراک

معاون ارشد مهندسی انرژی تسلا امروز تائید کرد که خودروهای آینده تسلا از سیستم شارژ دوجهته استفاده خواهند کرد. حالا مشتریان تسلا دوست دارند بدانند که کدام مدل تسلا اولین مدلی خواهد بود که این فناوری بهره خواهد برد. نکته جالب اینکه در یکی از کتاب‌های راهنمای تسلا در مراکز خدمات آن‌، به خودروی سایبرتراک اشاره شده است.

این فناوری به امکان شارژ خودروی الکتریکی توسط خودروی الکتریکی دیگر اشاره دارد و به معنای آن است که سایبرتراک احتمالا از شارژ سایر خودروهای تسلاها پشتیبانی خواهد کرد. همچنین یک ویدیوی منتشرشده در توییتر نشان می‌دهد که نسخه تولیدی سایبرتراک دارای یک سوکت ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولتی است که به کاربران اجازه شارژ یک خودروی الکتریکی دیگر را خواهد داد.

در حال حاضر خودروهای برقی رقیب مثل Ford F-150 Lightning از قابلیت شارژ دوجهته پشتیبانی می‌کنند. این خودرو دارای سوکت‌های استاندارد ۱۲۰ ولت و یک سوکت اختیاری ۲۴۰ ولت است که نرخ شارژ تا ۹.۶ کیلووات را ارائه می‌دهد. با توجه به اندازه باتری سایبرتراک، می توان انتظار ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعتی را برای باتری آن داشت.

ایلان ماسک، در سال ۲۰۲۱ به سوال یکی از کاربران توییتر درباره اینکه آیا باتری سایبرتراک قادر به تامین برق خانه آنها خواهد بود یا نه پاسخ مثبت داده بود و این موضوع تا حدودی احتمال پشتیبانی سایبرتراک از شارژ دوجهته را تائید می‌کند.

تاکنون افراد زیادی برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند و ظاهرا تعداد آن‌ها به بیش از ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد. برای پیش‌سفارش این خودرو فقط ۱۰۰ دلار لازم است و در واقع اکثر مردم می‌توانند برای آن ثبت‌نام کنند. کارشناسان معتقدند که تسلا خودروی سایبرتراک را به همان نرخ حدود ۱ میلیون دستگاه در آمریکا تولید خواهد کرد و ظرفیتی بیش از آن را نخواهد داشت.

ماسک در جریان جلسه‌ای که به‌تازگی با سهامداران تسلا داشته گفته است که هدف این شرکت آن است که تولید خودروی سایبرتراک را از اواخر ۲۰۲۳ شروع کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید