آیا آمریکا قصد دارد به ارزهای دیجیتال پایان دهد؟ - تکفارس 
آیا آمریکا قصد دارد به ارزهای دیجیتال پایان دهد؟ - تکفارس 
آیا آمریکا قصد دارد به ارزهای دیجیتال پایان دهد؟ - تکفارس 

آیا آمریکا قصد دارد به ارزهای دیجیتال پایان دهد؟

سپهر بندزر
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - 14:28
رابطه بد آمریکا با بیت کوین به کجا ختم می شود؟

۳ سال گذشته، اکثر بنگاه‌های کمپانی Andrew Durgee که در آن سرمایه گذاری کرده بود در آمریکا مستقر بودند، اما او امسال برآورد می‌کند که به دلیل مخالفت‌های فزاینده این کشور بر دارایی‌های دیجیتالی مانند: رمز ارز و توکن‌ها، تنها در یکی از ده بنگاه به سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بپردازد.

آقای Durgee، مدیرعامل بخش کریپتو برای شرکت Tech firm Republic گفت:

دادگاه آمریکا هدف خود را روی ممنوعیت سرمایه گذاری رمز ارز قرار داده و ابهام در قانون گذاری، خطر سرمایه گذاری رمز ارز در آمریکا را افزایش می‌دهد.

بخش رمز ارز به دلیل سقوط قیمت‌ها در سال گذشته و خسارت‌های بیشتری از سمت چندین شناسه معتبر دنیا مانند: FTX که توسط پادشاه کریپتو یعنی Sam Bankman Fried مدیریت می‌شد تحت فشار قرار گرفته است. Sam Bankman Fried در چند ماه گذشته به دلیل انجام بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ آمریکا متهم شد.

تحت تاثیر این نابسامانی‌ها،نهاد نظارتی ایالات متحده آمریکا دادگری خود را برای رمز ارز سرعت بخشید. مقامات این کشور اذعان کرده‌اند که تلاش‌های آن‌ها از سال ۲۰۱۷ تحت نظر بوده و فعالیت آن‌ها با قوانین این کشور که برای محافظت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است مغایرت دارد.

رمز ارز ارزهای دیجیتال

این تشکیلات همچنین اتهامات مختلفی را با ادعای عدم ثبت صحیح بنگاه نزد مقامات و عدم ارائه شفاف سازی موجه درباره فعالیت خود وارد کردند. در برخی موارد، خسارت‌های بیشتری به دلیل سوء مدیریت بودجه مصرف کننده و کلاهبرداری نیز اشاره شده است.

بیت کوین که به عنوان با ارزش‌ترین رمز ارز این حوزه شناخته می‌شود و ارزش هزاران رمز ارز دیگر نیز به آن متصل شده، توسط مقامات رسمی به عنوان دارایی همانند طلا شناخته می‌شود؛ این بدان معناست که ارزش بیت کوین با وجود مبادلات فعلی نهاد نظارتی بی تاثیر مانده است و به این سوال بستگی دارد که چه چیزی “اوراق قرضه” قلمداد می‌شود؟

این تلاش‌ها تنها شرکت‌هایی را که برای افزایش درآمد به عرضه توکن و سکه می‌پردازند به دام انداخته است و به طور فزاینده، صرافی‌هایی که دارایی‌های دیجیتالی در آن به خرید و فروش می‌رسد، اغلب دارایی‌های مشتریان را در اختیار دارند و در سایر فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که در امور مالی سنتی جدا شده است.

به اوج رسیدن برخوردهای این ماه قانونی است و علیه بزرگترین پلتفرم‌های بازار رمز ارز یعنی، Coinbase و Binanace اعمال شده است. Gary Genster، مدیرعامل اوراق بهادار و کمیسیون تبادلات از اقدامات این ماه دفاع کرد و وضعیت فعلی صنعت را با سال ۱۹۲۰ مقایسه کرد؛ زمانی قبل از اینکه آمریکا بسیاری از قوانین موردنظر را اجرا کند.

در این بین، Will Paige، تحلیلگر شرکت Insider Intelligence به این موضوع اشاره کرد که احساسات بازار رمز ارز از سال ۲۰۲۱ و زمانیکه ارزش این صنعت براساس برآوردها بیش از ۳ تریلیون دلار (۲.۴ تریلیون دلار) بود و برای پذیرش بیشتر باثبات بود ضعیف شده است.

Will Paige در این باره گفت:

اعتماد در سیستم خرید و فروش رمز ارزها با شیب پایین همراه است و این وضعیت در آینده بدتر خواهد شد.

با در جریان قرار گرفتن شکایت و دادخواست‌ها، مشتریان میلیاردها دلار از سرمایه خود را از بنگاه معاملاتی خارج کردند و بانک‌های آمریکا با محدود کردن همکاری خود با Binance، این صرافی را مجبور کردند تا پذیرش دلار آمریکا را متوقف کند.

در این بین، برنامه صرافی Robinhood اعلام کرد که دیگر قصد ندارد نام دارایی‌های دیجیتالی که در طرح دعوی ذکر شده است را در سیستم تبادلات خود فهرست بندی کند و این اقدام باعث ایجاد ابهام حول موضوع توکن‌ها شد.

رمز ارز ارزهای دیجیتال

منتقدان نیز در این هرج و مرج دست روی دست نگذاشتند و مدیر کمیسیون اوراق بهادار را که توسط Gary Genster مدیریت می‌شود به دلیل تقویت و رونق وضعیت خود مورد انتقاد قرار دادند. آن‌ها همچنین اذعان کردند که علارغم تلاش‌های صنعت برای ارائه قوانین جدید، آژانس از تصدیق تمایز بین انواع بنگاه‌های کریپتو و فناوری مانند: پردازش غیر متمرکز خودکار امتناع کرد که همچنان به عنوان چالش این بستر شناخته می‌شود.

Bart Stephan، شریک مدیریتی شرکت سرمایه گذاری بلاک چین است و این شرکت با قبول ریسک پذیری بالای بازار، در صدها بنگاه رمز ارز سرمایه گذاری کرده است و از نظر او وضعیت فعلی بازار رمز ارز تجربه‌ای خسته کننده و خطرناک است.

او همچنین توضیح داد که در یافتن بانک‌ها برای کسب و کار خود با مشکل مواجه شده و بدون شک با تنظیم قوانین جدید، حمله سیاست به این حوزه احتمال خواهد داشت.

Bill Hughes، مشاور ارشد Consensys، که شرکت نرم افزاریی مستقر در کشور تگزاس است و از فناوری کریپتو بلاک چین استفاده می‌کند، با نظر خود وضعیت ارز دیجیتالی را در آمریکا نابسامان توصیف کرد و گفت:

کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا تصمیم گرفته است تا ارزهای دیجیتال دیگر در این کشور وجود نداشته باشند.

اما مشکل اصلی که در کنار اقدامات کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا برای از بین بردن این صنعت وجود دارد این است که براساس برآوردها، از هر ۶ نفر در آمریکا ۱ نفر در حوزه رمز ارز سرمایه گذاری کرده است. در سمتی دیگر، ارزش بازار کریپتو به شکل تقریبی یک سوم از آن چیزی است که در اوج خود بود. به علاوه، کاهش حجم معاملات و علاقه و اعتماد سرمایه گذاران باعث شده تا این صنعت در وضعیت نابسامانی قرار بگیرد.

ارزهای دیجیتال رمز ارز

Hillary Allens، پروفسور حقوق در دانشگاه آمریکا بر این باور است که ارزهای دیجیتالی ذاتا به چرخه‌ رونق و رکود و همچنین دستکاری افشاگران تاثیر پذیر هستند و باید ممنوع و بسته شوند. او توضیح داد که اقدامات بورس اوراق بهادار آمریکا می‌تواند به محدودسازی و انحصاری سازی دوباره کریپتو به علاقمندان فناوری و همچنین کاهش گستره صنعت کمک شایانی کند.

وی در پایان حرف هایش گفت:

اگر این اقدامات را با کاهش اعتماد عمومی و کاهش تمایل به سرمایه گذاری ریسک پذیر ترکیب کنیم، ممکن است آینده‌‌ای برای حضور رمز ارز وجود نداشته باشد.

در بین این موارد، آقای Stephans که در ۲ سال سخت بازار رمز ارز حضور داشته، بر این باور است که آینده رمز ارز روشن و امیدوارانه خواهد بود. اگر خطر به خارج از کشور منتهی شود، رویکرد فعلی آمریکا نسبت به سایر حوزه‌های قضایی و از جمله بریتانیا و اروپا جدی‌تر خواهد بود. او همچنین به قیمت بیت کوین اشاره کرد که از سال ۲۰۲۰ معلق مانده بود، اما به شکل قابل توجهی از اوایل امسال شاهد رشد است؛ در این بین، اتریوم نیز رشد کرده است.

بسیاری از فعالان حوزه رمز ارز امیدوار هستند تا تصمیم کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به تعویق بیفتد و بر این اساس امیدوار هستند تا از دادگاه مهلت بگیرند؛ از کنگره آمریکا که پیش نویس قانون برای صنعت رمز ارز در آن در حال بررسی است تا کاخ سفید که می‌تواند منجر به تغییر این قانون شود.

Angela Walch عضو پژوهشی کالج لندن گفت:

ما در نقطه عطف قرار داریم و تعیین تکلیف صنعت رمز ارز در حال آغاز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید