گزارش: تاییدیه‌های ETF بیت‌ کوین می‌تواند ۱ تریلیون دلار به ارزش بازار کریپتو اضافه کند - تکفارس 
گزارش: تاییدیه‌های ETF بیت‌ کوین می‌تواند ۱ تریلیون دلار به ارزش بازار کریپتو اضافه کند - تکفارس 
گزارش: تاییدیه‌های ETF بیت‌ کوین می‌تواند ۱ تریلیون دلار به ارزش بازار کریپتو اضافه کند - تکفارس 

گزارش: تاییدیه‌های ETF بیت‌ کوین می‌تواند ۱ تریلیون دلار به ارزش بازار کریپتو اضافه کند

محمد صداقت
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 23:41
هکر رمز ارز

مدل‌های شرکت تحقیقاتی بلاک چین CryptoQuant می‌گوید که در صورت تایید ETF بیت‌ کوین، ارزش بازار بیت کوین ۱۵۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

شرکت تحلیل داده CryptoQuant در گزارش اخیر خود نوشت: «اگر صندوق‌های معامله در بورس بیت کوین (ETF) تایید شوند، بیت کوین به دارایی ۹۰۰ میلیارد دلاری تبدیل می‌شود و کل بازار کریپتو ۱ تریلیون دلار رشد خواهد کرد.

طبق این گزارش اولین موج پذیرش این مساله در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ از سوی مؤسساتی بود که بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کردند. موج بعدی نیز دسته‌ای از موسسات مالی هستند که امکان دسترسی مشتریان به بیت کوین را از طریق  ETF فراهم می‌کنند.  

چندین مؤسسه مالی بزرگ خواهان عرضه‌ی ETF بیت کوین در ایالات متحده هستند. این درخواست احتمالا تا مارس ۲۰۲۴ تایید خواهد شد.

جریان فرضی از ETF های نقدی بسیار بیشتر از پولی است که در آخرین چرخه بازار صعودی به بیت کوین تراست Grayscale (GBTC) وارد شد. GBTC بزرگ‌ترین صندوق دارایی دیجیتال در جهان است که در حال حاضر ۱۶.۷ میلیارد دلار دارایی دارد. این گروه ارز دیجیتال شرکت مادر Grayscale و CoinDesk است.

طبق اعلام CryptoQuant اگر متقاضیان فهرست کردن ETF بیت کوین، ۱ درصد از دارایی خود را تحت مدیریت این ETF ها بگذارند، تقریباً ۱۵۵ میلیارد دلار وارد بازار بیت کوین خواهد شد. این مورد تقریباً یک سوم از ارزش فعلی بازار بیت کوین را نشان می‌دهد. اگر این سناریو اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین بین ۵۰۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

CryptoQuant افزود: همان‌طور که می‌دانید حین بازارهای گاوی قبلی، ارزش بازار بیت کوین ۳ تا ۵ برابر بیشتر از ارزش واقعی آن رشد کرده است. این مساله نشان می‌دهد که به ازای هر ۱ دلار پولی که وارد بازار بیت کوین شود، ارزش بازار ۳ تا ۵ دلار افزایش می‌یابد.

اخیراً قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر نادرست در مورد تایید ETF به ۳۰۰۰۰ دلار رسید. به گفته‌ی برخی از کارشناسان، افزایش قیمت‌ها می‌تواند خرس‌ها را برای مدتی از بازار دور کند.

مارکوس تیلن (رئیس تحقیقات و استراتژی در Matrixport) در یک پخش تلگرامی گفت: « با توجه به پیش‌بینی‌ها، هیچ‌کس جرات فروش بیت کوین را ندارد. حتی اگر این خبر کوین تلگراف نادرست باشد، بیت کوین هنوز می‌تواند منتظر تایید بماند.»

روند صعودی پیش رو از کاهش مداوم GBTC به کمترین میزان ممکن در دو سال گذشته مشهود است.

ارزش بازار کریپتو برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرد. در زمان انتشار این خبر ارزش کل بازار به ۱.۱۳ تریلیون دلار رسید. بیت کوین بیش از ۵۰ درصد از این رقم را به خود اختصاص داد.

منبع: Coindesk

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید