قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 
قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 
قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 

قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد

افشین نوری
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 20:21
بیت کوین

قیمت بیت کوین بعد از چندسال رکود حالا رکورد جدیدی ثبت کرده که نشان می‌دهد این رمرارز دوباره به روزهای اوج خود برگشته است.

قیمت بیت کوین حالا از مرز ۶۹ هزار دلار عبور کرده است و برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ این قیمت را لمس می‌کند.

در حال حاضر خیلی از تحلیلگران چشم‌انداز مثبتی برای بیت کوین متصور هستند و معتقدند که قیمت آن حتی ممکن است به رکوردهای بسیار بالاتری دست یابد.

به نظر می‌رسد دلایل اصلی رشد قیمت بیت کوین، انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره و تغییرات نظارتی اخیر برای صندوق‌های قابل‌ معامله‌ در بورس آمریکا بوده باشد.

بد نیست بدانید که در سال گذشته پیش‌بینی‌های متفاوتی درباره روند بیت کوین وجود داشت. برای مثال یکی از میلیاردرهای دنیا به نام ‌تیم دراپر، نظر خوشبینانه‌ای نسبت به آینده بیتکوین داشت. او پیش‌بینی کرده بود که قیمت این رمز ارز در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۴۰۰ درصدی به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. دراپر معتقد بود که وضعیت بیتکوین در سال ۲۰۲۴ حتی بهتر از ۲۰۲۳ خواهد بود. 

اما کارشناس دیگری به نام اریک روبرتسن معتقد بود که قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت و حدود ۷۰ درصد از ارزش ‌خود را از دست خواهد داد. یک تحلیلگر دیگر به نام مارک موبیوس نیز گفته بود که تا انتهای سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین تا ۱۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت. اما حالا می‌بینم که این پیش‌بینی چندان درست نبوده است.

در هر حال، هنوز مشخص نیست که روند قیمت بیت کوین و کل بازار رمزارز در سال ۲۰۲۴ به کدام سمت‌وسو خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست، آیا رشد بیتکوین ادامه خواهد داشت؟ لازم به ذکر است که این مطلب حاوی هیچ توصیه اقتصادی در زمینه رمزارزها و به طور خاص بیت کوین نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید