اوج اشباع فروش بیت‌کوین از دوران کرونا - تکفارس 
اوج اشباع فروش بیت‌کوین از دوران کرونا - تکفارس 
اوج اشباع فروش بیت‌کوین از دوران کرونا - تکفارس 

اوج اشباع فروش بیت‌کوین از دوران کرونا

رضا سجادی
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 13:32
اوج اشباع فروش بیت‌کوین از دوران کرونا - تکفارس 

 شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین به زیر ۳۰ کاهش‌یافته و به قوی‌ترین میزان فروش بیش از حد خود از مارس ۲۰۲۰ رسیده است.

 یک شاخص تحلیل تکنیکال شرایط فروش شدید را برای بیت‌کوین نشان می­دهد، زیرا بازده اوراق بهادار بر دارایی‌های ریسک‌پذیر، از جمله رمزارزها اثر می­کند.

 شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه بیت‌کوین (RSI) به زیر ۳۰ رسیده است که نشان‌دهنده شرایط اشباع فروش است. این شاخص به کمترین میزان خود از زمان سقوط ناشی از ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ کاهش‌یافته است.

 اندیکاتور RSI یک شاخص مومنتوم بین ۰ تا ۱۰۰ است که حرکت اخیر قیمت دارایی را نسبت به میانگین حرکت قیمت آن در یک دوره خاص، معمولاً ۱۴ روز، نشان می­دهد.

 اعداد زیر ۳۰ شرایط اشباع فروش را منعکس می­کند، به این معنی که قیمت نسبت به میانگین اخیرش خیلی سریع کاهش یافته است. در همین حال، اعداد بالای ۷۰ نشان‌دهنده شرایط اشباع خرید است.

 یکی از اشتباهاتی که جامعه کریپتو در پلتفرم X (توییتر سابق) و اکثر معامله‌گران تازه‌کار مرتکب می‌شوند این است که گزارش‌های فروش بیش از حد و خرید بیش از حد را به‌عنوان نشانه‌های اولیه یک بازگشت قریب‌الوقوع صعودی و یا نزولی در نظر می­گیرند.

بیت‌کوین

 اما این‌طور نیست. گزارش فروش بیش از حد RSI به این معنی است که قیمت­ها خیلی سریع کاهش‌یافته‌اند، درحالی‌که گزارش خرید بیش از حد نشان می­دهد که قیمت­ها به‌سرعت افزایش‌یافته‌اند. درهرصورت، آخرین نرخ زیر ۳۰ یا اشباع فروش در RSI نشانه تقویت حرکت نزولی است.

 به گفته الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، روند بیت‌کوین به سمت نزولی تغییر کرده است.

 بیت‌کوین هفته (قبل) را با افت قابل‌توجهی نسبت به میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای و ۲۰۰ روزه خود به پایان رساند که نشان‌دهنده تغییر به یک‌روند نزولی است. کوپتسیکویچ در ایمیلی گفت: از سطوح فعلی نزدیک به ۲۶۰۰۰ دلار، به نظر می­رسد منطقه ۲۴۷۰۰ دلار آخرین ناحیه حمایتی مهمی باشد.

 قیمت بیت‌کوین در زمان انتشار به ۲۶۰۰۰ دلار رسید و طی هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت؛ زیرا بازده اوراق بهادار شاخص تورمی ۱۰ساله ایالات متحده تقریباً به ۲ درصد رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۹ بود.

منبع: Coindesk

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید