هکرها در سال ۲۰۲۳ چقدر رمز ارز دزدیدند؟ - تکفارس 
هکرها در سال ۲۰۲۳ چقدر رمز ارز دزدیدند؟ - تکفارس 
هکرها در سال ۲۰۲۳ چقدر رمز ارز دزدیدند؟ - تکفارس 

هکرها در سال ۲۰۲۳ چقدر رمز ارز دزدیدند؟

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۲ - 17:35
هکرها رمز ارز

طبق گزارشی که توسط TRM Labs منتشر شده است، هکرها در سال ۲۰۲۳ تقریبا ۱.۸۵ میلیارد دلار رمز ارز سرقت کردند که در مقایسه‌ با سال ۲۰۲۲ که حدود ۴ میلیارد دلار بود، کاهشی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ پلتفرم‌های زیادی قربانی هکرهای ارز دیجیتال شدند که بزرگترین آن‌ها مربوط به پلتفرم Mixin Network می‌شد که حدود ۲۰۰ میلیون دلار از دست داد.

در سال جاری، حملات زیرساختی به عنوان بدترین انواع هک رمزارز شناخته شدند، به‌طوریکه این نوع حملات حدود ۶۰ درصد از کل مبالغ سرقت‌ شده را تشکیل می‌داد.

بیت کوین

هکرها در سال ۲۰۲۳ پلتفرم‌های رمزارز دیگری مانند Euler Finance ،‌BonqDAO ،‌Poloniex و Atomic Wallet را نیز مورد هدف قرار دادند و از هر کدام از آن‌ها صدها میلیون دلار سرقت کردند.

گزارش TRM، کاهش میزان سرقت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ را به بهبود اقدامات امنیتی و تشدید اجرای قوانین در این زمینه نسبت داده است.

انتظار می‌رود با توجه به موفقیت صنعت ارزهای دیجیتال در مبارزه با جرایم سایبری، در سال آینده میلادی نیز شاهد کاهش میزان هک رمزارزها باشیم. با این حال، هنوز آسیب‌های زیادی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال وجود دارد و باید ببینیم که چشم‌انداز امنیتی این صنعت چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید