FBI: هکرهای لازاروس کره شمالی ممکن است میلیون ها دلار بیت کوین سرقتی را نقد کنند - تکفارس 
FBI: هکرهای لازاروس کره شمالی ممکن است میلیون ها دلار بیت کوین سرقتی را نقد کنند - تکفارس 
FBI: هکرهای لازاروس کره شمالی ممکن است میلیون ها دلار بیت کوین سرقتی را نقد کنند - تکفارس 

FBI: هکرهای لازاروس کره شمالی ممکن است میلیون ها دلار بیت کوین سرقتی را نقد کنند

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۲ - 19:59
بیت کوین

پلیس فدرال آمریکا (FBI) گفته است که گروه هکری لازاروس (Lazarus) قصد دارد تا ۴۱ میلیون دلار بیت کوین را در بازار نقد کند.

بر اساس هشدار FBI ظاهرا بیت کوین‌های سرقتی در سال گذشته به کیف پول‌های مختلف منتقل شده است. در این هشدار آمده است: «FBI توانسته بیت کوین‌های را که توسط گروه‌های وابسته به TraderTraitor سرقت شده بود ردیابی کند. ما معتقدیم که کره شمالی در تلاش است تا این بیت‌کوین‌ها به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار را نقد کند.»

FBI از پلتفرم‌های معاملات رمز ارز خواسته است تا هنگام خرید بیت‌کوین‌ مراقب باشند و داده‌های بلاک چین آن‌ها را قبل از خرید بررسی کنند تا مطمئن شوند مشکلی وجود ندارد.

پلیس فدرال گفته است: «ما همچنان به مقابله با کره شمالی در زمینه انجام کارهای غیرقانونی از جمله جرایم سایبری و سرقت رمز ارز ادامه خواهیم داد.»

گروه لازاروس یکی از خطرناکترین گروه های هکری دنیاست که تاکنون توانسته صدها میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کند. گفته می‌شود این گروه تحت حمایت دولت کره شمالی قرار دارد.

این گروه ظاهرا با نزدیک شدن به توسعه دهندگان رمزارز در لینکدین توانسته بدافزاری را منتشر کند که به تیم لازاروس اجازه داده تا به شبکه‌های مختلف نفوذ کنند و اقدام به سرقت پول نمایند. برخی کارشناسان فکر می‌کنند که این پول‌ها صرف برنامه تسلیحاتی کره شمالی می‌شود.

اخیر یک هکر رمزارز به نام Joseph James O’Connor که به PlugwalkJoe معروف است به ۵ سال زندان محکوم شد. این شهروند بریتانیایی از اسپانیا مسترد شده و به جرایم سایبری مختلفی مثل هک رایانه، پولشویی و جاسوسی سایبری اعتراف کرده است. اتهامات او شامل دو پرونده مجزا می‌شود که یکی مربوط به سرقت رمزارز و دیگر نفوز سایبری برای اخاذی آنلاین می‌شود.

او به همکاری دوستانش یک طرح پیچیده شامل حملا سواپ سیم کارت برای سرقت رمزارز از یک شرکت معروف ارز دیجیتال در منهتن ترتیب داده بود. آن‌ها توانسته بودند از طریق این حملات کنترل شماره موبایل قربانیان را در اختیار بگیرند و دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های آن‌ها پیدا کنند. O’Connor و همکارانش موفق شده بود مبلغی به ارزش ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمز ارز سرقت کنند که ارزش آن حالا به ۱.۶ میلیون دلار افزایش یافته است. این مبالغ سپس از طریق مبادلات متعدد پولشویی شده‌اند و مقداری از آن به بیت کوین تبدیل شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید