موسس و مدیرعامل صرافی بایننس استعفا داد - تکفارس 
موسس و مدیرعامل صرافی بایننس استعفا داد - تکفارس 
موسس و مدیرعامل صرافی بایننس استعفا داد - تکفارس 

موسس و مدیرعامل صرافی بایننس استعفا داد

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۲ - 09:36
بایننس

CNBC گزارش داده است که چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس از سمت خود استعفا داده است. ظاهرا بایننس به توافقی با دولت آمریکا دست یافته است که طبق آن تحقیقاتی چند ساله از این شرکت انجام خواهد شد. بایننس همچنین باید ۴.۳ میلیارد دلار جریمه بپردازد. ژائو نیز مشمول پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری شده است.

همچنین رویترز گزازش داده است که ژائو به مدت سه سال اجازه هیچ‌گونه فعالیتی در بایننس ندارد و علاوه بر این باید به نقض قوانین و دور زدن قانون رازداری بانکی آمریکا اعتراف کند.

گفتنی است بایننس و مدیرعامل این شرکت متهم به نقض قوانین ضدپولشویی آمریکا و دور زدن تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه برخی کشورها هستند. ژائو در بیانیه‌ خود تائید کرده که از مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری کرده و ریچارد تنگ (Richard Teng) رئیس سابق بازارهای منطقه‌ای این شرکت جایگزین او خواهد شد.

البته صرافی بایننس همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما قوانین سختگیرانه‌تری درباره آن اعمال خواهد شد. این شرکت همچنین باید تضمین دهد که مطابق مقررات ضدپولشویی آمریکا عمل خواهد کرد.

بایننس اخیرا یکی دیگر از مدیران ارشد خود را از دست داده بود. مایور کامات (Mayur Kamat)، رئیس محصولات جهانی بایننس پس از یک و نیم سال همکاری با این صرافی ارزهای دیجیتال از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

کامات که قبلا معاون آژانس مسافرتی Agoda بود، در آوریل ۲۰۲۲ به بایننس پیوست. لازم به ذکر است که اخیرا نیز پاتریک هیلمن مدیر ارشد استراتژی، متیو پرایس مدیر ارشد تحقیقات و استیون کریستی یکی از معاونان بایننس از این شرکت جدا شده‌ بودند. بلومبرگ گزارش داده است که لئون فونگ رئیس آسیا و اقیانوسیه بایننس نیز هفته گذشته جدا شده است.

ظاهرا استعفای مدیران ارشد بایننس به خاطر نحوه واکنش بنیانگذار این شرکت به تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده بوده است. بایننس اخیرا اعلام کرده بود که فعالیت خود را در کانادا به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ی این کشور متوقف می‌کند.

بایننس در طی یک سال گذشته با مشکلات زیادی در آمریکای شمالی مواجه شده و به‌نظر می‌رسد که قصد دارد تا فعالیت خود را در این منطقه کاهش دهد‌. این شرکت مدتی پیش نیز از احتمال قطع همکاری با شرکای تجاری آمریکایی خود خبر داده بود. خبرگزاری CoinDesk نیز در ماه مارچ احتمال خروج بایننس از کانادا را گزارش داده بود. این در حالی است که چانگ‌پنگ ژائو شهروند کاناداست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید