اندروید ۱۴ با رنگ‌های جذاب‌تر باعث سرزندگی Material You خواهد شد - تکفارس 
اندروید ۱۴ با رنگ‌های جذاب‌تر باعث سرزندگی Material You خواهد شد - تکفارس 
اندروید ۱۴ با رنگ‌های جذاب‌تر باعث سرزندگی Material You خواهد شد - تکفارس 

اندروید ۱۴ با رنگ‌های جذاب‌تر باعث سرزندگی Material You خواهد شد

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 07:55
اندروید ۱۴

همانطور که می‌دانید Material You از زمان اندروید ۱۲ به عنوان زبان طراحی رابط کاربری اندروید استفاده شده است و با وجود اینکه از نظر ظاهری بسیار عالی است، اما همیشه نمی‌تواند به‌طور دقیق با پس‌زمینه دستگاه شما هماهنگ شود. با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد در اندروید ۱۴ این مشکل را برطرف کند.

وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که تیم طراحی Material You روی یک استایل جدیدی به نام Fidelity کار می‌کند که این استیل دارای رنگ‌های قدرتمندتر و سرزنده‌تر خواهد بود. در حال حاضر، Material You همه تلاش خود را می‌کند تا به بهترین سازگاری را با رنگ‌های والپیپر شما داشته باشد، اما این کار را با تغییر رنگ‌های اصلی به رنگ‌های پاستل که اغلب بی‌روح و کم‌رمق هستند انجام می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد که استایل Fidelity این روش را تغییر خواهد داد و رنگ‌های شاداب‌تری را نسبت به قبل ارائه خواهد کرد.

این رنگ‌ها هنوز به‌طور مستقیم در اندروید ۱۴ قابل دسترس نیستند، اما ظاهرا در بخشی از کدهای منبع باز گوگل قابل دسترس هستند. در تصاویر زیر اسکرین‌شات‌هایی از این قابلیت مشاهده می‌کنید. در تصویر سمت راست، نسخه فعلی Material You برای سازگاری با سایه رنگ قرمز، از سایه رنگ صورتی استفاده کرده است، در حالیکه Fidelity به‌طور دقیق رنگ مذکور را بازتولید و با آن هماهنگ خواهد شد (تصویر سمت چپ).

هنوز معلوم نیست که استایل Fidelity چه زمانی به‌طور عمومی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود گوگل در جریان رویداد I/O 2023 اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر کند. این رویداد در روز ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

لازم به گفتن است که یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اندروید ۱۴ طراحی آن بر پایه اندروید ۱۲L خواهد بود تا با تبلت‌ها و نمایشگرهای هوشمند سازگاری داشته باشد و این به معنای آن است که اندروید ۱۴ بهینه‌سازی خو‌بی برای کار کردن با نمایشگرهای بزرگ و همچنین نمایشگرهای تاشدنی خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت که این سیستم عامل بسیار شبیه به اندروید ۱۲L خواهد بود و از طرفی هم برخی قابلیت‌های اندروید ۱۳ را به ارث خواهد برد.

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید