نسخه بتا ۴ اندروید ۱۴ منتشر شد - تکفارس 
نسخه بتا ۴ اندروید ۱۴ منتشر شد - تکفارس 
نسخه بتا ۴ اندروید ۱۴ منتشر شد - تکفارس 

نسخه بتا ۴ اندروید ۱۴ منتشر شد

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 12:48
اندروید 14

گوگل آپدیت اندروید ۱۴ بتا ۴ را دیروز منتشر کرد و حالا این شرکت خود را برای انتشار آپدیت نهایی این سیستم عامل آماده می‌کند. نسخه جدید عمدتا شامل رفع باگ‌ها می شود، اما یک قابلیت خوب برای آسان‌تر کردن باز کردن قفل گوشی ارائه کرده است.

نسخه بتا ۴ دارای یک قابلیت جدید “تائید خودکار باز کردن قفل” در بخش تنظیمات است که با تایپ صحیح کد پین شش رقمی یا بیشتر، قفل گوشی را به طور خودکار باز می‌کند. قبلا برای باز کردن قفل گوشی پس از وارد کردن کد پین باید روی دکمه enter ضربه می زدید. البته گوگل هشدار داده است که قابلیت باز کردن خودکار قفل گوشی، کمی امنیت کمتری نسبت به روش قبلی دارد.

همچنین در نسخه‌های قبلی بتا، اسلایدرهای صدای زنگ و صدای نوتیفیکیشن به هم مرتبط بودند و شما نمی‌توانستید صدای زنگ را بدون افزایش آن برای نوتیفیکیشن افزایش دهید. حالا در نسخه جدید این دو کاملا از هم جدا شده‌اند.

سایر قابلیت‌های اندروید ۱۴ بتا ۴ شامل تصاویر پروفایل پیش‌فرض جدید، پشتیبانی بتا در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو و یک انتخابگر بهتر ویجت برای تبلت‌ها می‌شوند. آپدیت جدید هم اکنون برای گوشی‌های پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۴a قابل دسترس است.

گوگل اولین نسخه بتا توسعه دهندگان اندروید ۱۴ در ماه مارس و اولین نسخه بتا عمومی آن را در ماه آوریل منتشر کرد. طبق برنامه زمانی گوگل، نسخه پایدار اندروید ۱۴ در ماه آگوست منتشر خواهد شد.

درباره قابلیت‌های جدید در اندروید ۱۴ باید به  ناوبری ژستی رو به عقب برای تعامل با اپلیکیشن‌ها اشاره کنیم که کاربران از این ژست برای تغییر والپیپرها و تم‌های گوشی خود نیز می‌توانند استفاده کنند. 

از طرف دیگر، اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود یکسری اکشن‌های سفارشی را به شیت‌های اشتراک‌گذاری سیستمی اضافه نمایند و از سیگنال‌های بیشتری برای تعیین رتبه‌بندی اهداف اشتراک‌گذاری مستقیم استفاده خواهد شد. 

همچنین در سیستم‌عامل اندروید ۱۴ کاربران قادر به انتخاب زبان‌‌های مختلف برای هر اپلیکیشن خواهند بود. کیبوردهای گوشی‌های اندرویدی نیز قادر به سازگاری با‌ زبان هر  اپلیکیشن خواهند بود. 

ضمنا سرویس‌های دسترسی‌پذیری اندروید ۱۴ تا زمانی که نتوانند به کاربران ناتوان جسمی کمک کنند بازدیدهای مشخصی را در پلی استور دریافت نخواهند کرد. لذا ادعای این سرویس‌ها درباره مفید بودن‌شان باید به وسیله Google Play Protect کنترل شود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید