اندروید ۱۴ بتا برگه اشتراگ گذاری را تغییر داد - تکفارس 
اندروید ۱۴ بتا برگه اشتراگ گذاری را تغییر داد - تکفارس 
اندروید ۱۴ بتا برگه اشتراگ گذاری را تغییر داد - تکفارس 

اندروید ۱۴ بتا برگه اشتراگ گذاری را تغییر داد

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - 16:31
اندروید ۱۴

اندروید ۱۴ بتا در هفته‌های گذشته به طور پیوسته برگه اشتراک‌گذاری را تغییر داده است تا علاوه بر بهبود ظاهر آن گزینه‌های بیشتری برای آن را ارائه کند.

برگه اشتراک گذاری مدت‌هاست که یکی از نقاط ضعف اندروید گوگل است و در سال‌های گذشته نسخه های متعددی برای آن عرضه شده است. با این حال، این برگه در اندروید همواره کند بوده است.

حالا گوگل سعی کرده در نسخه بتا اندروید ۱۴ تغییراتی در برگه اشتراک گذاری ایجاد کند. برگه اشتراک گذاری اکنون پنج آیکون دارد که گزینه‌های بیشتری را به‌طور همزمان در اختیار کاربران قرار داده است.

اندروید ۱۴

این برگه همچنین دارای عنوانی است که نشان می‌دهد در حال انجام چه کاری هستید. برای مثال، اگر یک وب‌سایت را از کروم به اشتراک بگذارید، گزینه Share a link را به همراه نشانی اینترنتی در زیر آن خواهید دید.

همچنین اگر متنی را به اشتراک بگذارید، میانبری برای کپی کردن آن در سمت راست ظاهر خواهد شد. هنگام به اشتراک گذاری یک تصویر نیز یک گزینه با آیکون مداد به شما نمایش داده خواهد شد.

گوگل آپدیت اندروید ۱۴ بتا ۴ را اخیرا منتشر کرده و حالا این شرکت خود را برای انتشار آپدیت نهایی این سیستم عامل آماده می‌کند. نسخه جدید عمدتا شامل رفع باگ‌ها می شود، اما یک قابلیت خوب برای آسان‌تر کردن باز کردن قفل گوشی ارائه کرده است.

نسخه بتا ۴ دارای یک قابلیت جدید “تائید خودکار باز کردن قفل” در بخش تنظیمات است که با تایپ صحیح کد پین شش رقمی یا بیشتر، قفل گوشی را به طور خودکار باز می‌کند. قبلا برای باز کردن قفل گوشی پس از وارد کردن کد پین باید روی دکمه enter ضربه می زدید. البته گوگل هشدار داده است که قابلیت باز کردن خودکار قفل گوشی، کمی امنیت کمتری نسبت به روش قبلی دارد.

همچنین در نسخه‌های قبلی بتا، اسلایدرهای صدای زنگ و صدای نوتیفیکیشن به هم مرتبط بودند و شما نمی‌توانستید صدای زنگ را بدون افزایش آن برای نوتیفیکیشن افزایش دهید. حالا در نسخه جدید این دو کاملا از هم جدا شده‌اند.

سایر قابلیت‌های اندروید ۱۴ بتا ۴ شامل تصاویر پروفایل پیش‌فرض جدید، پشتیبانی بتا در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو و یک انتخابگر بهتر ویجت برای تبلت‌ها می‌شوند. آپدیت جدید هم اکنون برای گوشی‌های پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۴a قابل دسترس است.

گوگل اولین نسخه بتا توسعه دهندگان اندروید ۱۴ در ماه مارس و اولین نسخه بتا عمومی آن را در ماه آوریل منتشر کرد. طبق برنامه زمانی گوگل، نسخه پایدار اندروید ۱۴ در ماه آگوست منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید