اندروید ۱۴ ممکن است به‌طور خودکار آدرس URL را به اسکرین‌شات اضافه کند - تکفارس 
اندروید ۱۴ ممکن است به‌طور خودکار آدرس URL را به اسکرین‌شات اضافه کند - تکفارس 
اندروید ۱۴ ممکن است به‌طور خودکار آدرس URL را به اسکرین‌شات اضافه کند - تکفارس 

اندروید ۱۴ ممکن است به‌طور خودکار آدرس URL را به اسکرین‌شات اضافه کند

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 12:15
اندروید ۱۴

گوگل احتمالا به شما این اجازه خواهد داد تا هنگام اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات، به‌طور خودکار URL را به آن اضافه کنید. این قابلیت ظاهرا با برنامه‌هایی مثل کروم و یوتیوب کار خواهد کرد.

هرچند به اشتراک گذاری اسکرین شات از یک صفحه وب در اندروید راحت است، اما شما مجبور هستید که آدرس URL را به طور جداگانه به اشتراک بگذارید. حالا به نظر می رسد که اندروید ۱۴ این مشکل را برطرف خواهد کرد.

میشال رحمان، از کارشناسان حوزه اندروید فاش کرده است که گوگل قصد دارد هنگام اشتراک‌گذاری اسکرین شات از صفحه وب به‌طور خودکار آدرس URL آن صفحه را به اشتراک بگذارد.

رحمان گفته است که API مذکور از همان API قابلیت اشتراک‌گذاری URL در گوشی‌های پیکسل و ایسوس استفاده می‌کند که با برنامه‌هایی مانند کروم و یوتیوب کار می‌کند. گوشی‌های پیکسل گوگل و ایسوس به شما این امکان را می‌دهند تا یک URL از یک صفحه وب بگیرید و به اشتراک بگذارید.

هنوز معلوم نیست که قابلیت مذکور قرار است در نسخه اصلی اندروید ۱۴ عرضه شود یا نسخه بعدی مانند اندروید ۱۴ QPR1. باید منتظر بمانیم و ببینیم.

گوگل آپدیت اندروید ۱۴ بتا ۴ را اخیرا منتشر کردکه عمدتا شامل رفع باگ‌ها می شود، اما یک قابلیت خوب برای آسان‌تر کردن باز کردن قفل گوشی ارائه کرده است.

نسخه بتا ۴ دارای یک قابلیت جدید “تائید خودکار باز کردن قفل” در بخش تنظیمات است که با تایپ صحیح کد پین شش رقمی یا بیشتر، قفل گوشی را به طور خودکار باز می‌کند. قبلا برای باز کردن قفل گوشی پس از وارد کردن کد پین باید روی دکمه enter ضربه می زدید. البته گوگل هشدار داده است که قابلیت باز کردن خودکار قفل گوشی، کمی امنیت کمتری نسبت به روش قبلی دارد.

همچنین در نسخه‌های قبلی بتا، اسلایدرهای صدای زنگ و صدای نوتیفیکیشن به هم مرتبط بودند و شما نمی‌توانستید صدای زنگ را بدون افزایش آن برای نوتیفیکیشن افزایش دهید. حالا در نسخه جدید این دو کاملا از هم جدا شده‌اند.

سایر قابلیت‌های اندروید ۱۴ بتا ۴ شامل تصاویر پروفایل پیش‌فرض جدید، پشتیبانی بتا در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو و یک انتخابگر بهتر ویجت برای تبلت‌ها می‌شوند. آپدیت جدید هم اکنون برای گوشی‌های پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۴a قابل دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید