اندروید ۱۴ پشتیبانی از قلم استایلوس را بهبود می بخشد - تکفارس 
اندروید ۱۴ پشتیبانی از قلم استایلوس را بهبود می بخشد - تکفارس 

اندروید ۱۴ پشتیبانی از قلم استایلوس را بهبود می بخشد

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 18:46
اندروید ۱۴

تبلت پیکسل گوگل علاقمندان زیادی در بین مشتریان پیدا کرده است و به نظر می‌رسد گوگل در اندروید ۱۴ قصد دارد پشتیبانی بهتری از قلم استایلوس این تبلت بکند.

هم‌اکنون تعداد زیادی از دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند که از استایلوس پشتیبانی می‌کنند که عمدتا وابسته به سازنده هر دستگاه دارند. بنابراین خود اندروید پشتیبانی قدرتمندی از استایلوس نمی‌کند. اما این شرایط ممکن است در اندروید ۱۴ تغییر کند.

اندروید ۱۴

میشال رحمان یکی از مهندسان فعال در حوزه فناوری فاش کرده است که گوگل بهبودهایی را قصد دارد در این رمینه ارائه کند. ظاهرا با متصل کردن یک قلم هوشمند به اندورید ۱۴ تنظیمات جدیدی ظاهر خواهد شد که شامل قابلیت تنظیم یک اپلیکیشن پیش‌فرض برای یادداشت‌ها، یک گزینه برای فرتموش کردن فشارهای دکمه استایلوس و موارد دیگر می‌شوند.

گوگل همچنین بهبودهای دیگری در اندروید ۱۴ ارائه خواهد کرد که شامل پشتیبانی بهتر از دکمه‌های چندگانه روی استایلوس یعنی “Primary,” “Secondary,” “Teriary” و“Tail” می‌شوند. در ضمن یک پیام ویژه درباره دکمه “Tail” وجود خواهد داشت که به‌طور کلی با عملکرد پاک‌کن مطابقت ندارد. در عوض، یک پیام وجود دارد که اشاره به تنظیم اپلیکیشن پیش‌فرض برای یادداشت‌ها دارد که نشان می‌دهد این دکمه احتمالا برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌ یادداشت موردنظر شما استفاده خواهد شد.

این بهبودها مسلما باعث استفاده بهتر از قلم استایلوس خواهد شد. در حالیکه گوگل به‌طور رسمی استایلوس نمی‌فروشد اما پیکسل تبلت از گزینه‌های استایلوس USI 2.0 پشتیبانی می‌کند.

وب‌سایت ۹to5Google همچنین گفته است که گوگل در حال کار روی قابلیتی به نام DeviceAsWebcam است که به دستگاه‌های اندروید ۱۴ اجازه خواهد داد تا به‌عنوان وبکم برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها عمل کنند. این قابلیت ظاهرا با وصل کردن گوشی به کامپیوتر از طریق درگاه USB و ارسال داده‌ها ویدیو به کامپیوتر امکان‌پذیر خواهد شد. به این ترتیب، کاربران خواهند توانست از دوربین گوشی خود به عنون وبکم باکیفیت استفاده کند و دیگر نیازی به خرید یک وبکم گران‌قیمت نخواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که چه گوشی‌هایی از DeviceAsWebcam پشتیبانی خواهند کرد، اما وب‌سایت Chrome Unboxed گفته است که این قابلیت به‌عنوان یک سرویس به اندروید ۱۴ اضافه خواهد شد که به معنای آن است که اکثر دستگاه‌های اندروید ۱۴ به آن دسترسی خواهند داشت. این قابلیت همچنین استاندارد UVC که اکثر وبکم‌های مدرن از آن استفاده می‌کنند پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.