این ویدیو نشان می‌دهد که ساعت های سفارشی لاک اسکرین به اندروید ۱۴ می آیند - تکفارس 
این ویدیو نشان می‌دهد که ساعت های سفارشی لاک اسکرین به اندروید ۱۴ می آیند - تکفارس 
این ویدیو نشان می‌دهد که ساعت های سفارشی لاک اسکرین به اندروید ۱۴ می آیند - تکفارس 

این ویدیو نشان می‌دهد که ساعت های سفارشی لاک اسکرین به اندروید ۱۴ می آیند

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 12:06
اندروید ۱۴

برخی کاربران اندروید به‌دنبال چیزهای هیجان‌انگیزی در اندروید ۱۴ هستند و به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها که ساعت‌های سفارشی لاک اسکرین است به‌زودی قابل‌دسترس خواهد بود.

میشال رحمان یکی از ژورنالیست‌های حوزه فناوری ویدیویی از گزینه‌های جدید ساعت لاک اسکرین منتشر کرده است که در ماه جاری در نسخه بتا ۳ اندروید ۱۴ که احتمالا یک نسخه پایدار خواهد بود عرضه خواهند شد.

البته پایدار بودن نسخه بعدی اندروید ۱۴ به معنای عدم وجود باگ در آن نخواهد بود، بلکه تمرکز آن روی اصلاح بیلد بعدی اندروید خواهد بود. بنابراین اگر شما عضو برنامه بتا اندروید ۱۴ هستید باید طبق این برنامه تا زمان عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۴ که ماه آگوست عرضه خواهد شد پیش بروید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود که گوشی خود را ریست فکتوری بکنید. بنابراین مطمئن شوید که قبل از پیوستن به برنامه بتا، از همه داده‌های خود پشتیبان گرفته باشید.

ساعت‌های سفارشی لاک اسکرین به معنای آن است که این ساعت‌ها می‌توانند زمان را در صفحه قفل گوشی در رنگ‌ها و سایزهای مختلف که شامل دو حالت Dynamic و Small می‌شوند نمایش دهند. میشال رحمان همچنین گفته است که APIهای جدیدی در اندروید ۱۴ قابل‌دسترس خواهند بود که به اپلیکیشن‌ها اجازه نمایش سلامت باتری در گوشی اندرویدی را خواهند داد. این APIها می‌توانند توسط اپلیکیشن‌ها با مجوز ضروری BATTERY_STATS استفاده شوند.

داده‌هایی که برای کاربران اندروید قابل‌دسترس خواهند بود شامل تاریخ ساخت باتری، تاریخ اولین استفاده از باتری، تعداد چرخه‌های استفاده از باتری، سلامت باتری و موارد دیگر خواهند بود. رحمان این قابلیت را برای اولین بار در نسخه بتا QPR اندروید ۱۳ مشاهده کرده بود، اما هنوز در بتاهای اندروید ۱۴ مشاهده نشده است.

طبق برنامه‌ریزی قرار است نسخه نهایی و پایدار بتا QPR3 اندروید ۱۳ در روز دوشنبه پیش‌رو توسط گوگل عرضه شود. این نسخه با نام June Pixel Feature Drop شناخته می‌شود و کسانی که عضو بتا QPR3 اندروید ۱۳ هستند می‌توانند به‌محض نصب June Pixel Feature Drop روی گوشی‌های پیکسل خود، از برنامه بتا خارج شوند. شما می‌توانید همان از نسخه پایدار اندروید ۱۳ استفاده کنید یا به برنامه بتا اندروید ۱۴ ملحق شوید. اما توصیه ما این است که قبل از انجام این کار منتظر عرضه بتا سوم این سیستم عامل بمانید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید