قابلیت جدید اندروید ۱۴ به کاربران اجازه استفاده از گوشی به عنوان وبکم باکیفیت را خواهد داد - تکفارس 
قابلیت جدید اندروید ۱۴ به کاربران اجازه استفاده از گوشی به عنوان وبکم باکیفیت را خواهد داد - تکفارس 

قابلیت جدید اندروید ۱۴ به کاربران اجازه استفاده از گوشی به عنوان وبکم باکیفیت را خواهد داد

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08:31
اندروید ۱۴

شیوع ویروس کرونا در سال‌های گذشته باعث شد تا نحوه کار کردن و تعاملات ما با دوستان و اطرافیان‌مان تغییر کند. این شرایط باعث شد تا اپلیکیشن‌های ارتباط ویدیویی تبدیل به ابزارهای مهمی برای کار کردن از راه دور و جلسات آنلاین شوند. اما از آنجائیکه خیلی از کاربران به وبکم باکیفیت دسترسی نداشتند مجبور بودند از دوربین گوشی خود برای ارتباطات ویدیویی استفاده کنند. خوشبختانه اندروید ۱۴ راهکاری برای این کار خواهد داشت.

وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که گوگل در حال کار روی قابلیتی به نام DeviceAsWebcam است که به دستگاه‌های اندروید ۱۴ اجازه خواهد داد تا به‌عنوان وبکم برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها عمل کنند. این قابلیت ظاهرا با وصل کردن گوشی به کامپیوتر از طریق درگاه USB و ارسال داده‌ها ویدیو به کامپیوتر امکان‌پذیر خواهد شد. به این ترتیب، کاربران خواهند توانست از دوربین گوشی خود به عنون وبکم باکیفیت استفاده کند و دیگر نیازی به خرید یک وبکم گران‌قیمت نخواهند داشت.

اندروید ۱۴

یکی از توسعه‌دهندگان XDA به نام میشال رحمان اطلاعاتی درباره این قابلیت در ردیت منتشر کرده است. به گفته رحمان، قابلیت DeviceAsWebcam با هر اپلیکیشنی که از وبکم‌های UVC پشتیبانی می‌کند کار خواهد کرد. در واقع می‌توان گفت که اکثر اپلیکیشن‌های کنفرانس ویدیویی با این قابلیت سازگار خواهند بود. رحمان همچنین گفته است که قابلیت جدید اندروید ۱۴ نیازی به نصب هیچ درایور یا نرم‌افزار جانبی نخواهد داشت.

مهمترین ویژگی قابلیت DeviceAsWebcam این خواهد بود که هیچ محدودیتی در استفاده از گوشی به عنوان وبکم نخواهد داشت. وب‌سایت ۹to5Google در گزارش خود گفته است که گوگل روی اپلیکیشن خاصی برای این اپلیکیشن کار نمی‌کند و این به معنای آن است که سازندگان گوشی باید خودشان اپلیکیشن اختصاصی خودشان را برای آن ارائه کنند. این موضوع باعث خواهد شد تا کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای انتخاب اپلیکیشن داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که چه گوشی‌هایی از DeviceAsWebcam پشتیبانی خواهند کرد، اما وب‌سایت Chrome Unboxed گفته است که این قابلیت به‌عنوان یک سرویس به اندروید ۱۴ اضافه خواهد شد که به معنای آن است که اکثر دستگاه‌های اندروید ۱۴ به آن دسترسی خواهند داشت. این قابلیت همچنین استاندارد UVC که اکثر وبکم‌های مدرن از آن استفاده می‌کنند پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید