اندروید ۱۴ بتا اکنون برای ۹ گوشی شیائومی، ریلمی و ناتینگ قابل دسترس است - تکفارس 
اندروید ۱۴ بتا اکنون برای ۹ گوشی شیائومی، ریلمی و ناتینگ قابل دسترس است - تکفارس 
اندروید ۱۴ بتا اکنون برای ۹ گوشی شیائومی، ریلمی و ناتینگ قابل دسترس است - تکفارس 

اندروید ۱۴ بتا اکنون برای ۹ گوشی شیائومی، ریلمی و ناتینگ قابل دسترس است

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 14:13
اندروید ۱۴

گوگل یک ماه پیش آپدیت اندروید ۱۴ بتا ۱ را عرضه کرد و حالا این نرم‌افزار برای ۹ گوشی غیر گوگل‌ای ارائه شده است که شامل مدل‌های ناتینگ فون ۱، وان پلاس ۱۱، ویوو X90 پرو، ریلمی GT 2 پرو، شیائومی ۱۳ پرو، شیائومی ۱۳، شیائومی ۱۲T، اوپو فایند N2 فلیپ و iQOO ۱۱ می‌شوند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشد که اندروید ۱۴ بتا ۱ ممکن است دارای باگ‌هایی باشد و بهتر است که آن را روی گوشی‌های اصلی خود نصب نکنید. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که بیلدهای بتا برای گوشی‌های ناتینگ فون ۱، وان پلاس ۱۱، ویوو X90 پرو، ریلمی GT 2 پرو، اوپو فایند N2 فلیپ و iQOO ۱۱ دارای مشکلاتی بوده‌اند.

درباره قابلیت‌های جدید اندروید ۱۴ می‌توانیم به ناوبری ژستی رو به عقب برای تعامل با اپلیکیشن‌ها اشاره کنیم که کاربران از این ژست برای تغییر والپیپرها و تم‌های گوشی خود نیز می‌توانند استفاده کنند. 

از طرف دیگر، اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود یکسری اکشن‌های سفارشی را به شیت‌های اشتراک‌گذاری سیستمی اضافه نمایند و از سیگنال‌های بیشتری برای تعیین رتبه‌بندی اهداف اشتراک‌گذاری مستقیم استفاده خواهد شد. 

همچنین در اندروید ۱۴ کاربران قادر به انتخاب زبان‌‌های مختلف برای هر اپلیکیشن خواهند بود. کیبوردهای گوشی‌های اندرویدی نیز قادر به سازگاری با‌ زبان هر  اپلیکیشن خواهند بود. 

ضمنا سرویس‌های دسترسی‌پذیری اندروید ۱۴ تا زمانی که نتوانند به کاربران ناتوان جسمی کمک کنند بازدیدهای مشخصی را در پلی استور دریافت نخواهند کرد. لذا ادعای این سرویس‌ها درباره مفید بودن‌شان باید به وسیله Google Play Protect کنترل شود. 

اگر قصد نصب کردن اندروید ۱۴ بتا ۱ را روی گوشی‌های خود دارید حتما درباره نحوه نصب آن و مشکلات و باگ‌های مذکور اطلاعاتی بیشتری کسب کنید و سپس اقدام نمائید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید