گوگل می‌خواهد اسلایدرهای نوتیفیکیشن صدا و زنگ تماس را در اندروید ۱۴ جدا کند - تکفارس 
گوگل می‌خواهد اسلایدرهای نوتیفیکیشن صدا و زنگ تماس را در اندروید ۱۴ جدا کند - تکفارس 

گوگل می‌خواهد اسلایدرهای نوتیفیکیشن صدا و زنگ تماس را در اندروید ۱۴ جدا کند

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 07:24
اندروید ۱۴

در حالیکه نسخه QPR3 Beta 3 اندروید ۱۳ قرار است در ماه ژوئن برای گوشی‌های پیکسل عرضه شود، اندروید ۱۴ نیز پاییز امسال به دست کاربران خواهد رسید. یکی از قابلیت‌هایی که برای این سیستم عامل عرضه خواهد شد جداسازی کنترل‌های نوتیفیکیشن ولوم و صدای زنگ خواهد بود. هرچند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی این قابلیت را ارائه می‌کنند اما کاربران پیکسل از آن بی‌بهره‌اند.

گوگل قبلا در یک پست وبلاگی این موضوع را تائید کرده و گفته بود که قابلیت مذکور در نسخه آینده اندروید ارائه خواهد شد. وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که تاکنون هیچ تغییری در نسخه ۱۳ QPR3 Beta 3 اندروید ۱۳ یا نسخه Beta 1.1 اندروید ۱۴ ایجاد نشده است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیت جداسازی ایلایدرهای را در نسخه پایدار اندروید ۱۴ عرضه کند.

اندروید ۱۴

لازم به ذکر است که قابلیت اسلایدرهای مجزا قبلا در نسخه دون توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ رویت شده بود که ماه مارس منتشر شد، اما بلافاصله بعد از عرضه قابل‌رویت نبود. یک افشاگر مطرح به نام Mishaal Rahman فاش کرده است که گوگل از زمان نسخه QPR2 Beta اندروید ۱۳ روی این قابلیت کار می‌کند.

این قابلیت در نسخه QPR2 Beta اندروید ۱۳، ظاهرا با اجرا کردن یک فلگ قابل استفاده است، اما نکته منفی آن این بود که با میوت کردن لرزش دستگاه، صدای هر دو بخش نوتیفیکیشن و زنگ تلفن قطه می‌شود.

در هر حال باید ببینیم گوگل چه زمانی این قابلیت مهم را برای کاربران اندروید عرضه خواهد کرد. نظر شما درباره جداسازی جداسازی کنترل‌های نوتیفیکیشن ولوم و صدای زنگ چیست؟

منبع: Androidpolice

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید