اندروید ۱۴ سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی ها را سخت تر خواهد کرد - تکفارس 
اندروید ۱۴ سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی ها را سخت تر خواهد کرد - تکفارس 
اندروید ۱۴ سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی ها را سخت تر خواهد کرد - تکفارس 

اندروید ۱۴ سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی ها را سخت تر خواهد کرد

افشین نوری
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - 18:32
اندروید 14

این روزها سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی‌ها افزایش یافته است. روش کار سارقان به این صورت است که ابتدا به صورت زیرچشمی مراحل وارد کردن پین کد یا پسورد گوشی‌ افراد را نگاه می‌کنند و بعد از آنکه آن را به خاطر سپردند اقدام به سرقت گوشی می‌کنند تا بدون هیچ مشکلی به تمامی اطلاعات داخل گوشی کاربر دسترسی پیدا کنند.

حالا وب‌سایت XDA گزارش داده است که نسخه بتا ۲ QPR3 اندروید ۱۳ شامل تنظیمات جدیدی است که انیمیشن‌های مربوط به دکمه‌های ورود رمز عبور گوشی را غیرفعال می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق مسیر Settings > Security & privacy > Device lock > Enhanced PIN privacy آن را فعال کنند.

با فعال شدن این قابلیت، حالت انیمیشنی دکمه‌ها در هنگام وارد کردن رمز عبور اجرا نخواهد شد و در نتیجه کسانی که در اطراف شما حضور دارند به‌سختی خواهند توانست تشخیص دهند که شما چه اعدادی را وارد کردید.

متاسفانه سرقت زیرچشمی رمز عبور گوشی‌ها رشد قابل‌توجهی در سال‌های اخیر داشته است و علاوه بر کاربران آیفون، کاربران اندروید نیز تحت تاثیر آن قرار داشتند. حالا با تغییرات جدید در نسخه بتا ۲ اندروید ۱۳ این کار بسیار سخت‌تر خواهد شد.

البته شما برای دسترسی به این قابلیت باید منتظر بمانید تا شرکت سازنده گوشی‌تان تنظیمات آن را اعمال کند. انتظار می‌رود اندروید ۱۴ در ماه آگوست ۲۰۲۳ عرضه شود و شرکت‌ها نیز معمولا چند بعد از آن اقدام به عرضه آپدیت مذکور برای کاربران می‌کنند.

در حال حاضر فقط دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل می‌توانند نسخه بتا ۲ QPR3 اندروید ۱۳ را روی گوشی خود نصب کنند.

منبع: androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید