اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ عرضه شد - تکفارس 
اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ عرضه شد - تکفارس 
اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ عرضه شد - تکفارس 

اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ عرضه شد

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - 17:50
اندروید 14

سرانجام اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ منتشر شد. گوگل تاکنون دو نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را برای این سیستم‌عامل عرضه کرده بود و حالا نسخه آزمایشی آن را برای استفاده همه کاربران عرضه کرده است. 

کسانی که مایل به استفاده از این نسخه هستند می‌توانند در صفحه اندروید بتا ثبت‌نام کنند. هچنین کسانی که گوشی با گوشی پیکسل خود در برنامه اندروید ۱۳ QPR ثبت‌نام کرده‌اید می‌توانند به‌طور خودکار این نسخه را دریافت کنند. 

طبق برنامه‌ریزی قبلی، گوگل قرار است یک نسخه آزمایشی دیگر هم برای اندروید ۱۴ عرضه کند و بعد از آن  دو نسخه Platform Stability ارائه خواهد کرد. 

اندروید 14

دربتره قابلیت‌های جدید در اندروید ۱۴ باید به  ناوبری ژستی رو به عقب برای تعامل با اپلیکیشن‌ها اشاره کنیم که کاربران از این ژست برای تغییر والپیپرها و تم‌های گوشی خود نیز می‌توانند استفاده کنند. 

از طرف دیگر، اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود یکسری اکشن‌های سفارشی را به شیت‌های اشتراک‌گذاری سیستمی اضافه نمایند و از سیگنال‌های بیشتری برای تعیین رتبه‌بندی اهداف اشتراک‌گذاری مستقیم استفاده خواهد شد. 

همچنین در سیستم‌عامل اندروید ۱۴ کاربران قادر به انتخاب زبان‌‌های مختلف برای هر اپلیکیشن خواهند بود. کیبوردهای گوشی‌های اندرویدی نیز قادر به سازگاری با‌ زبان هر  اپلیکیشن خواهند بود. 

ضمنا سرویس‌های دسترسی‌پذیری اندروید ۱۴ تا زمانی که نتوانند به کاربران ناتوان جسمی کمک کنند بازدیدهای مشخصی را در پلی استور دریافت نخواهند کرد. لذا ادعای این سرویس‌ها درباره مفید بودن‌شان باید به وسیله Google Play Protect کنترل شود. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید