گوشی‌های پیکسل گوگل تعداد چرخه باتری را در آپدیت اندروید ۱۴ QPR1 نشان می‌دهند - تکفارس 
گوشی‌های پیکسل گوگل تعداد چرخه باتری را در آپدیت اندروید ۱۴ QPR1 نشان می‌دهند - تکفارس 
گوشی‌های پیکسل گوگل تعداد چرخه باتری را در آپدیت اندروید ۱۴ QPR1 نشان می‌دهند - تکفارس 

گوشی‌های پیکسل گوگل تعداد چرخه باتری را در آپدیت اندروید ۱۴ QPR1 نشان می‌دهند

افشین نوری
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - 10:57
اندروید 14

گوگل اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ QPR1 را امروز عرضه کرده که شامل تغییرات مهمی از جمله پشتیبانی از تعداد چرخه شارژ باتری در گوشی‌های پیکسل می‌شود.

این قابلیت در قسمت Settings > About Phone قرار دارد و در بخش جدیدی به نام Battery Info ظاهر می‌شود که حاوی اطلاعاتی درباره باتری شامل تاریخ ساخت باتری و همچنین تعداد چرخه‌های شارژ آن است.

اندروید 14

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا سن باتری خود را ببینند، اما این اطلاعات شامل سلامت باتری یا حداکثر ظرفیت نمی‌شود. گفتنی است اپل نیز پشتیبانی از تعداد چرخه باتری را در iOS 17 برای سری آیفون ۱۵ ارائه کرده است.

هنوز مشخص نیست که این تغییر در همه گوشی‌های اندرویدی ارائه خواهد شد یا خیر. به‌نظر می‌رسد که تا عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۴ زمان زیادی باقی نمانده چرا که امروز آخرین نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل منتشر شده است.

بتای پنجم اندروید ۱۴ در حالی آخرین نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌‌عامل به‌ حساب می‌آید که نسخه‌ی چهارم آن نیز در زمان عرضه چنین لقبی را به خود اختصاص داده بود اما گوگل مدتی بعد تغییراتی را در نقشه‌ی راه خود ایجاد کرد. از این رو در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که بتای پنجم، آخرین نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل خواهد بود.

این اولین باری نیست که گوگل نقشه‌ی راه خود برای عرضه‌ی سیستم‌عامل اندروید را تغییر داده است چرا که همین موضوع در خصوص اندروید ۱۲ نیز اتفاق افتاده بود. با این وجود، اندروید ۱۳ تنها چهار نسخه‌ی بتا یا آزمایشی داشت. بعید است که تعداد نسخه‌های بتای اندروید ۱۴ به ۶ عدد برسد چرا که بتای پنجم آن نیز تنها باگ‌های نسخه‌ی قبلی، از جمله مشکل مصرف بالای باتری هنگام اسکن وای فای را برطرف کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید