تائید شد: تعطیلی برنامه گوگل پادکست برای همیشه - تکفارس 
تائید شد: تعطیلی برنامه گوگل پادکست برای همیشه - تکفارس 
تائید شد: تعطیلی برنامه گوگل پادکست برای همیشه - تکفارس 

تائید شد: تعطیلی برنامه گوگل پادکست برای همیشه

فرزاد اسرافیلی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 14:58
تعطیلی برنامه گوگل پادکست

گوگل به صورت رسمی خبر تعطیل شدن برنامه گوگل پادکست از تاریخ ۲۳ ژوئن را اعلام کرد. این شرکت دو راهکار برای کاربران این سرویس ارائه داده است.

گوگل اعلام کرد برنامه گوگل پادکست از ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ به صورت رسمی تعطیل خواهد شد. این شرکت نحوه افزودن لیست پادکست خود به YouTube Music را برای کاربران اعلام کرد.

گوگل با دارا بودن صدها برنامه و سرویس کاربردی محبوبیت خاصی دارد، اما علیرغم خدماتی که ارائه می‌کند، سابقه تعطیلی غیرمنتظره بسیاری از سرویس‌های خود را در کارنامه دارد. این شرکت در جدیدترین حرکت خود برنامه گوگل پادکست را پس از ۲۳ ژوئن از دسترس خارج خواهد کرد.

گوگل سال گذشته در پستی اعلام کرده بود کاربران پادکست یا اشتراک خود را به YouTube Music منتقل کنند و یا اشتراک‌های خود را به عنوان فایل OPML دانلود کرده و سپس به یک برنامه دیگری به انتخاب کاربر انتقال دهند. این شرکت همچنین اعلام کرد ابزار انتقال اشتراک‌های پادکست گوگل را  تا ۲۹ جولای در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

تعطیلی برنامه گوگل پادکست

بنا به اعلام گوگل، برای انتقال از گوگل پادکست به YouTube Music، کاربران بایستی مراحل زیر را طی کنند:

● برنامه گوگل پادکست را اجرا کنید.

● روی دکمه «Export subscriptions» در بالای صفحه ضربه بزنید.

● در بخش «Export to YouTube Music»، دکمه «Export» را فشار دهید.

● اکنون با اجرای YouTube Music از شما می پرسد که آیا آماده هستید اشتراک های خود را به حسابی که به آن وارد شده اید منتقل کنید.

● در این مرحله روی «Transfer as xyz@gmail.com» کلیک کنید و سپس روی دکمه «Continue» ضربه بزنید

بنا به اعلام گوگل، اشتراک‌های پادکست کاربران به عنوان پادکست‌های شخص ثالث به کتابخانه YouTube Music اضافه خواهند شد. اگر کاربر به هر دلیلی مایل به استفاده از YouTube Music نباشد، می‌تواند اشتراک‌های خود را به‌عنوان فایل OPML دانلود کرده و سپس از آن برای انتقال پادکست‌های خود به برنامه مورد نظر استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید