دومین پیش نمایش اندروید ۱۴ منتشر شد - تکفارس 
دومین پیش نمایش اندروید ۱۴ منتشر شد - تکفارس 

دومین پیش نمایش اندروید ۱۴ منتشر شد

افشین نوری
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 11:13
اندروید 14

گوگل امروز دومین پیش نمایش اندروید ۱۴ را عرضه کرد. این نسخه دارای قابلیت‌های خوبی در بخش حریم خصوصی و عملکرد است و برای استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو بهینه‌سازی شده است. 

اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۴ ماه گذشته منتشر شده بود و انتظار می‌رود که اولین نسخه بتا در اردیبهشت عرضه شود. یکی از قابلیت‌های پیش نمایش دوم این است که به اپلیکیشن‌ها فقط اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب را خواهد داد.

اندروید ۱۴

قابلیت دیگری به نام Credential Manager نیز ارایه شده است که به اپلیکیشن‌ها اجازه ساین‌این شدن با کلید عبور را می‌دهد‌. بهبودهایی نیز در استایل رابط کاربری اندروید ۱۴ صورت گرفته است.  در ضمن، اپلیکیشن‌هایی که قصد فعالیت در پس‌زمینه را دارند باید از اندروید ۱۴ اجازه بگیرند. 

پیش نمایش دوم اندروید ۱۴ همچنین بهبودهایی را در زمینه مدیریت حافظه و بهینه‌سازی منابع انرژی ارائه کرده است. از طرفی، نوتیفیکیشن‌های غیرضروری کمتری در اندروید ۱۴ نمایش داده خواهد شد. 

یکی از ویژگی‌های مهم اندروید ۱۴ آن است که بر پایه اندروید ۱۲L طراحی شده تا با تبلت‌ها و نمایشگرهای هوشمند سازگاری داشته باشد و این به معنای آن است که اندروید ۱۴ بهینه‌سازی خو‌بی برای کار کردن با نمایشگرهای بزرگ و همچنین نمایشگرهای تاشدنی خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت که این سیستم عامل بسیار شبیه به اندروید ۱۲L خواهد بود و از طرفی هم برخی قابلیت‌های اندروید ۱۳ را به ارث خواهد برد.

اندروید ۱۴ همچنین به کاربران اجازه خواهد داد تا تنظیمات منطقه‌ای خود را درباره واحد دما و سیستم شمارش اعمال کنند. پیش نمایش دوم اندروید ۱۴ فقط برای توسعه‌دهندگان مناسب است و توصیه نمی‌شود که کاربران عادی آن را نصب کنند. بنابراین بهتر است تا ماه آینده که اولین نسخه بتا عرضه خواهد شد صبر کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید