شرکت چینی NetEase رقیب ChatGPT را معرفی کرد - تکفارس 
شرکت چینی NetEase رقیب ChatGPT را معرفی کرد - تکفارس 
شرکت چینی NetEase رقیب ChatGPT را معرفی کرد - تکفارس 

شرکت چینی NetEase رقیب ChatGPT را معرفی کرد

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:11
NetEase

چت بات ChatGPT در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و این سرویس هوش مصنوعی حالا در عرض حدود چند ماه به چنان محبوبیتی دست یافته است که در تاریخ فناوری بی‌سابقه است و هیچ پلتفرمی تاکنون نتوانسته این تعداد کاربر در عرض کمتر از دو ماه جمع کند‌. البته ChatGPT یک اپلیکیشن مثل اپلیکیشن‌های معمولی نیست بلکه یک پلتفرم هوش مصنوعی است که بر پایه فناوری یادگیری ماشین توسعه یافته است.

حالا یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی چین به نام NetEase پلتفرم هوش مصنوعی CodeWave را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد. این پلتفرم بر پایه مدل زبانی بزرگ LLM توسعه یافته است.

شرکت‌های چینی اخیرا سرویس‌های هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرده‌اند که CodeWave به‌عنوان جدیدترین آن‌ها قادر است با استفاده از دستورات متنی اقدام به ساخت اپلیکیشن کند.

دینگ لای، موسس و مدیرعامل NetEase گفته است که هوش مصنوعی در صدر اولویت‌های این شرکت قرار دارد و معرفی CodeWave می‌تواند نشان‌دهنده ورود به عصر محصولات فناوری چندوجهی باشد.

پلتفرم CodeWave می‌تواند کدهای لازم برای توسعه اپلیکیشن‌ها را تولید کند و به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به برنامه‌نویسی پیچیده اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های مختلف بکنند.

این پلتفرم، بخشی از پروژه هوش مصنوعی واحد Digital Sail شرکت NetEase است که سرویس‌های مختلفی مانند راهکارهای دیجیتالی و محاسبات ابری ارائه می‌کند. NetEase گفته است که قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی مولد، سرویس‌های کسب‌وکار هوشمند و مدیریت خود را بهبود ببخشد.

این شرکت از سال ۲۰۱۸ در حال کار روی مدل‌های LLM است و تاکنون بیش از ده مدل پیش‌آموزشی در زمینه‌هایی مثل پردازش زبان طبیعی، تبدیل متن به عکس و مدل‌های صوتی توسعه داده است. با این حال، رقبای چینی این شرکت مثل Baidu و Alibaba توانسته‌اند با معرفی چت‌‌بات‌های اختصاصی خودشان به‌نام‌های Ernie Bot و Tongyi Qianwen عرصه را برای NetEase تنگ‌تر کنند.

منبع: Interestingengineering

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید