رقیب چینی ChatGPT رکورد شکست - تکفارس 
رقیب چینی ChatGPT رکورد شکست - تکفارس 
رقیب چینی ChatGPT رکورد شکست - تکفارس 

رقیب چینی ChatGPT رکورد شکست

افشین نوری
۸ دی ۱۴۰۲ - 11:33
 Ernie Bot

شرکت بایدو (Baidu) که چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot را شش ماه پیش برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد، اعلام کرده است که تعداد کاربران فعال آن از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.

این خبر را Wang Haifeng، مدیر ارشد فناوری شرکت بایدو روز پنجشنبه در کنفرانس یادگیری عمیق در پکن اعلام کرد. نکته جالب اینکه Ernie Bot به مدت پنج ماه به صورت بسیار محدود در اختیار کاربران قرار داشت و همه کاربران امکان دسترسی به آن را نداشتند.

به گزارش SuperCLUE، چت‌ بات Ernie Bot در چین رتبه نخست را در بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی دارد، اما پایین‌تر از ChatGPT قرار دارد.

در حال حاضر شرکت‌های فناوری زیادی در چین به دنبال توسعه هوش مصنوعی مولد و چت بات‌ها هستند و این موفقیت Ernie Bot می‌تواند راه را برای آن‌ها هموارتر کند.

OpenAI احیرا سرویس جدیدی معرفی کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا ChatGPT سفارشی خود را متناسب با نیازهایتان ایجاد کنید. بنابراین شما نیازی به کدنویسی نحواهید داشت.

این چت‌بات‌های سفارشی که GPT نامیده می‌شوند، کاربردهای مختلفی می توانند داشته باشند. مثالا، کسب و کارها می‌توانند یک GPT مخصوص خودشان ایجاد کنند که فقط کارمندان‌شان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. یا والدین می‌توانند یک چت بات ایجاد کنند که به فرزندانشان یاد دهد چگونه مسائل ریاضی را حل کنند.

برای ایجاد یک مدل سفارشی GPT، کار زیادی ازم نیست انجام دهید سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI روش ایجاد آن را در رویداد این شرکت به نمایش گذاشت. اولا باید اشتراک ChatGPT Plus را به قیمت ۲۰ دلار در ماه بخرید یا اگر صاحب کسب و کار هستید به ChatGPT Enterprise نیاز دارید. سپس به اکانت خود رفته و گزینه Create a GPT را در بالای صفحه انتخاب کنید. در ادامه، ابزار GPT Builder از شما خواهد پرسید که چه چیزی می خواهید بسازید.

سپس یک مدل هوش مصنوعی جدید در سمت راست صفحه نمایش ایجاد می‌شود و تنظیمات بیشتر آن با آپلود فایل‌های داده امکان پذیر است. همچنین یکسری قابلیت‌های اضافی وجود دارندد که می‌توانید آن‌ها فعال کنید، مثل مرور وب یا یکپارچه‌سازی با پلنفرم DALL-E.

پس از پایان کار، می‌توانید چت‌بات جدید خود را ذخیره کنید یا آن را به اشتراک‌ بگذارید. شما همچنین حالا می توانید با ChatGPT کل وب را مرور کنید. در ماه می امسال OpenAI به کاربران اجازه داد تا از ChatGPT به همراه موتور بینگ استفاده کنند. ا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید