سامسونگ به کارکنان خود نسبت به استفاده از چت بات ChatGPT هشدار داد - تکفارس 
سامسونگ به کارکنان خود نسبت به استفاده از چت بات ChatGPT هشدار داد - تکفارس 
سامسونگ به کارکنان خود نسبت به استفاده از چت بات ChatGPT هشدار داد - تکفارس 

سامسونگ به کارکنان خود نسبت به استفاده از چت بات ChatGPT هشدار داد

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - 09:25
ChatGPT

چت بات ChatGPT که بر پایه هوش مصنوعی مولد توسعه یافته است علیرغم اینکه قادر به انجام کارهای مختلفی است اما نگرانی‌های زیادی درباره باگ‌های امنیتی آن وجود دارد. به همین خاطر اکثر شرکت‌ها از کارکنان خود خواسته‌اند که اطلاعات حساس خود را در این چت بات به اشتراک نگذارند.

موسسه امنیتی Europol و آژانس اطلاعاتی انگلیس نیز به کاربران توصیه کرده‌اند که مراقب اطلاعاتی که در هنگام تعامل با ChatGPT به اشتراک می‌گذارند باشند. حتی خالق این چت بات، یعنی شرکت OpenAI نیز از کاربران خواسته است که اطلاعات حساس خود را در گفتگو با چت بات این شرکت به اشتراک نگذارند. شرکت‌ای آمازون و چی‌پی مورگان نیز چنین توصیه‌هایی به کارکنان خود کر‌ده‌اند و حتی از آن‌ها خواسته‌اند که تا جای ممکن از ChatGPT استفاده نکنند. با این حال، مهندسان کارخانه نیمه رسانای سامسونگ مدت‌هاست که از این چت بات استفاده می‌کنند.

اکونومیست گزارش داده است که در عرض ۲۰ روز گذشته ۳ بار اطلاعات کارخانه‌های سامسونگ که از این چت بات در آن‌ها استفاده می‌شود درز پیدا کرده است. مهندسان سامسونگ از این چت بات برای چک کردن خطاهایی که در کد منبع دیتابیس کارخانه‌ها ایجاد می‌شوند استفاده می‌کنند. در موارد دیگری نیز ظاهرا مهندسان سامسونگ از ChatGPT استفاده کرد‌ه‌اند.

استفاده از این چت بات توسط مهندسان سامسونگ باعث شده تا اطلاعات مهم کارخانه این شرکت و اطلاعات تجاری آن در سرورهای OpenAI ذخیره شوند و در نتیجه، امکان پاک کردن آن‌ها برای سامسونگ وجود نداشته باشد. این اطلاعات که بسیار حساس هستند می‌توانند درز پیدا کنند و ریسک‌هایی برای سامسونگ در پی داشته باشند.

سامسونگ قصد دارد محدودیت‌های بیشتری در این زمینه اعمال کند تا اطلاعات مهم‌اش از طریق ChatGPT به بیرون درز پیدا نکند. این شرکت همچنین قصد دارد چت بات اختصاصی خودش را توسعه بدهد تا توسط کارکنانش استفاده شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید